Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Inteelt voorkomen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Inteelt voorkomen
Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-07-21 - 13:03:52 send message to Jayjay

Hallo allemaal,
ik heb een klein inteelt probleempje wat ik wil voorkomen.
Ik had laatst 2 koppels grasparkieten apart gezet in een kleine voliere om te broeden,
De man van een popje is weggevlogen, en een pop van een mannetje is overleden. Dus zijn zij met elkaar gaan koppelen. Het is nu moederxzoon.
En ik heb nieuw mannetje gehaald die er wel bij wil horen maar niet echt dominant genoeg is wat de andere wel is. Het popje zit in het broedblok en beide mannetjes staan er bij. Ik wil z.s.m een nieuw popje aanschaffen alleen ben ik bang dat het verkeerd gaat koppelen. Dat het nieuwe mannetje met het nieuwe popje gaat.

Bedankt.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-07-21 - 13:16:29 send message to Rik

Je zou de nieuwe koppels een tijdje apart kunnen zetten.

Als je écht 100% zeker wilt zijn dan kun je overwegen om één van de vogels weg te doen en daar een ander voor aan te schaffen.

Het mooiste is als je de poppen en de mannen op twee verschillende adressen wilt halen. Dan kan er niets mis gaan.


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-07-21 - 14:29:14 send message to Jayjay

Hoi,
Daar dacht ik al aan, ik denk dat dat het beste is. Ik zou er ook 1 weg willen doen alleen heb ik ze beide vanaf jongs af aan en dan ontstaat er een kleine band.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-07-21 - 15:10:24 send message to maewim

wel rik dat is een straffe uitspraak
Dan kan er niets mis gaan.
of denk je dat een kweker zijn vogels nooit doorverkoopt


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-07-21 - 16:35:01 send message to Ramon

Wat je ook doet. In de voliere maken de mannetjes regelmatig een slippertje. Met koloniebroed ontkom je hier niet aan.

Vr.gr. Ben


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-07-21 - 20:31:46 send message to Rik

quote
Wel rik dat is een straffe uitspraak. Dan kan er niets mis gaan. Of denk je dat een kweker zijn vogels nooit doorverkoopt?


Als je bij grasparkieten de mannen op adres A koopt en de poppen op adres B, dan is de kans op inteelt heeeel erg klein. Dat komt met name doordat grasparkieten zich erg snel en makkelijk voortplanten. De kans op 100% inteelt is op deze manier heeeel erg klein weet ik uit eigen ervaring.

Het wordt inderdaad anders wanneer je met een moelijkere soort kweekt of een specifieke mutatie. Dan kun je soms 200km rijden om te concluderen dat ze verwant zijn aan je eigen vogels.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2012-07-21 - 22:23:08 send message to kaapsen

Moeder x zoon ,moet volgens mij met wat voor soort dan ook kunnen,maar liefst anders als het zoals dit in gemakkelijk voorkomende soorten anders kan.

gr kees.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede