Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dienst Cites Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Dienst Cites
pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2012-07-16 - 21:09:46 send message to pietsus

Beste houders van papegaaien en parkieten,

De Dienst Cites vraagt ons om zo talrijk mogelijk deze enquête in bijlage in te vullen en terug te bezorgen voor 30 juli 2012. Dit kan via mail of via de post. Meer uitleg vindt u in het word-document in bijlage.

Dankzij uw massale medewerking kan de reglementering beter worden aangepast aan de werkelijke situatie.

Bedankt!
https://docs.google.com/document/d/1wpsZZ6T3zqyUp2dsJZk8ROf0oZQssE9plpPVgpaB-z0/edit


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-07-16 - 21:47:18 send message to JoskeVD

Jaja, gewoon te weten komen wat er allemaal door de hobbykweker gekweekt wordt om daar dan ook belastingen op te kunnen heffen. Ik zie hier geen voordeel voor de vogels zelf in! Ik vul hem niet in!


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-07-16 - 23:04:25 send message to Daniel

Joske, deze vragenlijst kan ook opgesteld zijn met het idee van de positieflijst. Soorten die niet gehouden/gekweekt worden komen er dan niet op te staan. Mijn advies is om deze vragenlijst juit wel in te vullen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2012-07-17 - 06:05:59 send message to Dennis Fr.

zet er ook mijn vraagtekens bij.zou niet zomaar wat op internet invullen.en al helemaal niet omdat ze zogenaamde enquete op een link staat die niks met citus te maken heeft.mocht het daadwerkelijk van citus zijn zou ik hun bellen vragen hun de brief op te laten sturen als je deze in wilt vullen.of eerst hun bellen of deze daadwerkelijk van hun is .mits je hem toch in wilt vullen.

gr Dennis


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-07-17 - 07:19:08 send message to mijnkaketoes.nl

absoluut niet invullen


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-07-17 - 09:56:05 send message to Daniel

Voor de helderheid de vragenlijst komt vanuit het Belgische Cites bureau en het mail adres is het officiele adres.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-07-17 - 10:04:29 send message to vogeltje1000

lijkt op spam.
Niet invullen via IP adres zijn ze zo bij je binnen.
Dat het een officieel email adres zegt mij helemaal niets.
Kijk eens bij je spam met de email van abn amro ing e.d. Ziet er ook echt uit.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-17 - 10:45:22 send message to wiechmann

dit is inderdaad afkomstig van het cites in belgie .
heb pas cites papieren ontvangen en daar zat deze vragenlijst bij .en kon je invullen en dan mailen of opsturen na het citesbureau .
dus is geen spam .en alle eigen kweek cites vogels staan geregistreerd dus de belastingdienst weet precies wat jij aan cites vogels gekweekt heb


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2012-07-17 - 11:05:24 send message to JoskeVD

Inderdaad hermann, heb deze ook gekregen vorige week, daar stond ten 1e al bij dat ik deze vragenlijst tegen eind juni moest binnensteken, al een 1e fout! Nu via mail vragen ze tegen eind juli.

Inderdaad, ze weten exact welke citesvogels we hebben. Maar waarom dan nog eens vragen achter al onze andere vogels met exacte aantallen. Waarom weten hoeveel jongen we kweken. Zal in de toekomst wel weer iets achter zitten voor de hobbykweker. Dingen zoals maximaal bepaald aantal vogels kweken of belastingen of dergelijke zie ik er wel inzitten.


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2012-07-17 - 13:26:38 send message to michielhartjes

Het is toch goed te weten met welke vogelsoorten gekweekt wordt, en hoe de broed resultaten zijn, hoe meer informatie er beschikbaar is hoe beter het voor ons als kweker is. en het is goed te weten met welke soorten goed gekweekt wordt en welke minder.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2012-07-17 - 14:53:08 send message to maewim

je moet die brief wel eens goed lezen
het gaat hier hoofdzkelijk over het ringen van vogels en of sommigen daar moeilijkheden mee hebben
ik vind dat goed dat ze dat eens navragen
want velen denken als de vogel niet geringd is laten
we hem effen chippen maar vergeet niet dat ja moet toestemming hebben van cites en doktersbewijs om hem te chippen


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2012-07-17 - 21:03:01 send message to Max Weijers

Misschien is het juist goed om het in te vullen? ik weet niet hoe die mensen denken, maar straks denken ze dat er van een bepaalde soort niet veel gekweekt wordt dus dat je daar dan ook weer speciale papieren voor moet hebben.
Er zijn wel meer van die nutteloze regels opgesteld door mensen die er geen verstand van hebben.

Max


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-07-17 - 21:49:53 send message to henkdelaat

Als het een Cites bureau in Belgié is,
waarom zouden Nederlanders het dan invullen??

Als het belangrijk is komt het cites bureau in Nederland er zelf wel mee via de vogelbonden.

henk.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2012-07-17 - 21:55:10 send message to wiechmann

de persoon die het topic starte kom ook uit belgie.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-07-18 - 13:03:04 send message to P.Rooth

Laat al de Belgische leden van de Vogelarena die lijst invullen het is n.l geen Europees Cites dienst .

De Nederlandse Cites dienst moet eerst de eigen zaken op orde hebben zoals ervaren na bezoek van een AID medewerker het is daar nog steeds een puinhoop

Paul


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2012-07-20 - 15:38:31 send message to pietsus

De voorzitter van BVP, Belgische Vereniging voor Parkieten- en Papegaaienliefhebbers kreeg deze mail van de cites dienst.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede