Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pionus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pionus
clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2012-05-14 - 16:57:37 send message to clauwdia

wie kweekt er met deze vogels
wie heeft er info over bvb wat geluid aan gaat eten broeden. zijn deze geschikt voor in een woonwijk of niet Blue Headed Pionus vind ik erg mooi wat is de min lengte van voliere voor deze vogels
grhappy :)


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2012-05-15 - 07:46:22 send message to Blauwe bergen

Gewoon ff op google , staat genoeg info !!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-05-15 - 08:45:24 send message to Karel

Reactie van Clauwdia verpaatst van ander topic:

quote
blauwe bergen ik snap ook wel dat je veel info vind op het net maar bij de een lees je bvb geen lawaai en ergs anders lees je weer van maken veel lawaai daar heb je wat aan he.ik wil gewoon van een kweker eens zijn belevenis hooren.
liefst van meer kwekers hoe en wat ze zelf ervaren en prijzen kan ik niet vinden hoor
gr



mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-05-15 - 14:01:42 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb zelf alleen ervaring met een koppel Senilis: prachtige vogels om te zien. Hield ze in een buitenvlucht van ruim 7 meter lang met een aansluitend nachthok. Ze maakten bij mij bijna geen geluid en als ze geluid maakten was het zeker niet hinderlijk. Er zat 1 nadeel aan dit koppel: ze waren zeker niet levendig: ze kwamen rond een uur of 10 's ochetnds uit het nachthok gevlogen en landden op de zitstok die het verst van het hok verwijderd was. Hier bleven ze dan roerloos zitten tot einde van de middag en dan vlogen ze weer in het nachthok. Moet er wel bij zeggen: ik kocht het koppel toen ze al een aantal jaren oud waren (waren in Nederland gekweekte vogels) en de vorige eigenaar had ze gekocht toen ze net zelfstandig waren en had ze altijd in een grote kooi (1 x 1 meter vloeroppervlak en 2 meter hoog) gehouden. Ik vermoed dat ze daardoor qua gedrag wat apathisch waren en dit ook in een grote vlucht niet meer veranderden. Uiteindelijk is de pop gesneuveld en heb ik de man enkele maanden later verkocht. Ik vond ze te "doods" qua gedrag om er een nieuwe pop bij te kopen. Let wel: dit is mijn ervaring met dit koppel, dit wil zeker niet zeggen, dat alle Pionussen zich zo gedragen.

Qua voeding voorzag ik ze van een zaadmengeling voor papagaaien, krachtvoer en redelijk veel fruit en groenvoer. Daarnaast natuurlijk schoon water, grit en maagkiezel. Hun buren waren (aan weerskanten) Australische parkieten (enkel gaas van 19x19x1,05 dik), ik heb nooit gezien dat ze agressief waren richting de buren.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede