Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > is dit dan een aquaino bourks Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : is dit dan een aquaino bourks
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-19 - 15:59:35

volgens mijn zit er blauw in de stuit van deze ino uit een lijn van mijn de vogel is elders

het nageslacht vierde generatie

nog maar een jonge uit het zelfde nest
deze vogels zijn door een andere kweker gekweekt uit mijn stam maar hier kunnen jullie zien dat er blauw in de ino zit dat bewijs dat de aqua bestaat bij de bourks nu is het een kwestie van selectie voor de volgende trede op de allele lijn m.v.g eric


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-19 - 17:05:16

Eric met aqua kun je in tegenstelling tot turquoise niet selecteren of minder psittacine.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-19 - 17:08:35

En bij een een aqua ino zul je geen blauw zien aangezien al het eumelanine uit de veren is verdwenen door de ino mutatie. Je zult naast het ontbreken van de eumelanine ook een vermindering zien in de hoeveelheid psittacine.

Verder hoop ik dat we bij bourkes in de toekomst ook vogels kunnen zien met maar 1 mutatie, want dan kan pas bepaald worden waarmee we nu te maken hebben. Met combinaties is dit veel lastiger omdat sommige mutaties op elkaar reageren en je dan fenotypes krijg waarmee je geen idee meer hebt wat er in zit.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-19 - 17:21:06

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eric:

Bij inno zie je geen blauw.
Blauw wordt wit.
Aquainno is eenvogel zonder geel en blauw (wit)

Mvg
Dirk


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-19 - 18:32:44

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

een ino heeft altijd nog een 5% eumelanine hier in zie je wel blauw en bij een lutino groen.

er staat duidelijk omschreven dat een ino bourks creme onder de vleugels is en in de slag pennen ,deze vogel laat blauw en groen zien !

daniel ,is de aqua de mutant of de alelle en is de alelle niet een meng machine met al die tussen kleuren en als de onderste de aqua Dom is over wat er boven zit hoe en waar komen alle tussen kleuren vandaan op die alelle kun je juist selecteren daar bestaat het uit.heb nu een nest splendids met een grijze er in com grijs aqua of moet ik schrijven grijsgroenaqua/ino x wildkleur split blauw en dit gebeurt ook anders om bij andere kwekersblauw x blauw en er komt aqua uit dat is toch tegen strijdig met de manier van vererven van de alelle .
maar het klop niet met wat men schrijf hoe het vererft je kunt ook zeggen klop het wel wat men beschrijf van hoe het vererft gezien de verschillende uitkomsten !ik heb ook een andere combi liggen meen dat ik die dirk heb laten zien aqua x grijs liggen grijzen bij dus ook hier is de aqua niet dominant over blauw want anders had die grijzen er niet in gelegen toch en aangezien die aqua vogel niet split kan zijn voor blauw is het toch erg raar maar kom gerust kijken daniel

dirk ook al zitten er andere mutatie,s bij in kweken is selecteren iedereen doet dat anders met als gevolg grote verschillen in formaat type enz enz maar met de jongen erbij zie je toch een vermindering van psittacine en hier zitten niet de MM vogels uit het gezoomd in wat lethal is. want dat zit in deze lijn niet alleen ino en fallow en veel selectie dus die vermindering kun je niet alleen op de fallow schuiven. als je dit soort verschijninge niet uit test word er veel sop van het bad water weg gegooid dunk mijn

m.v.g eric


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-19 - 18:44:47

vergroot de eerste foto en kijk onder de staart en vertel wat voor kleuren je ziet



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-19 - 18:57:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eric,


Aqua is een mutatie en een allel van blauw. Wat niets meer of minder betekent dat het 2 verschillende mutaties zijn van hetzelfde locus Bij blauw is alle psittacine verdwenen bij aqua is dit een stuk minder meestal rond de 50%.

Maar een blauwe stuit is dus geen indicatie van aqua. Voor aqua moet je een reductie zijn in de hoeveelheid psittacine.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-19 - 19:22:48

daniel dit zijn bourkse een niet groene vogel als je bij een ino blauw of groen ziet heb je echt iets unieks want ik heb duizende bourkse gekweek en het nog nooit gezien ,jan de nijs heeft mijn jaren geleden eigenlijk aan het denken gezet en hij krijg nog gelijk ook . de tijd zal het leren wat voor de reductie zorg maar deze jongen en de oranje wildkleur hebben voor mijn al genoeg bewezen

en ga maar door op de ingeslagen weg m.v.g eric


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-19 - 22:03:08

Eric, ik ben het met je eens dat blauw in een ino inderdaad appart is, maar het heeft niks met aqua te maken. Wat het wel is zullen we vanzelf zien. Het nadeel van meerdere mutanten in een vogel te hebben is dat zoals ik eerder aangeef deze soms apparte visuele effecten geven. De enige manier om uit te zoeken hoe en wat is dan terug te gaan naar de basis: Een vogel met maar 1 mutant erin. Dan pas kunnen we zien waar we mee te maken hebben.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-04-20 - 00:17:42

daniel nu neem ik een opaline of wildkleur met veel blauw bezit/split ino met deze pop op de foto wat kan ik daar uit krijgen opties?
het gaat mijn even niet om het geslacht.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2012-04-20 - 09:53:30

Eric: kun je geen grotere foto's plaatsen? Deze zijn te klein om goed te kunnen beoordelen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-20 - 10:15:50

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eric heb een iets grotere foto? En Eric indien je een bourke met veel blauw bezit split ino paart aan een ino, krijg je een ino met meer wit dan normaal.

En Eric je weet zelf hoe een opaline-ino eruit ziet. Alleen als de ouder veel blauw bezit dan verandert dat normaal gesproken in wit ipv roze.


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-20 - 11:51:01

Hallo Eric:
Ik vermoed dat de pop opaline_ino is en dat enkel bepaalde resultaten van de man u interesten:

Indien de overcros bewaard blijft =>
Gaat de pop op één gen de opaline_innofacter plaatsen de man in 50% de inno factor
Aangezien het hier om 2 gedegenereerde vogels gaat zal de kans op vruchtbaarheid en levensvatbaarheid dalen. Uit deze mannen zullen dan inno_Opalines en inno poppen geboren worden en in een beperkt percentage kan er opnieuw een overcros plaatsvinden

Indien er toch blauw in inno verschijnt kan dit blauw niet van een veerstructuur komen maar moet er blauw pigment zijn.
Mutaties over gezoomd kunnen daar echter van af wijken, kweekresultaten zullen uitwijzen hoe een gezoomde inno er uitziet en wat er dan verschijnt bij een vogel met veel blauwbezit
Mvg
Dirk


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-04-20 - 12:04:51

DirkD,


Is er dan blauwpigment bekend bij papegaaiachtigen?


DirkD
Website Member
Posts :408

Website Member
2012-04-20 - 17:14:32

Hallo Daniel:
Bij mijn weten niet. Daarom is er ook geen blauw aanwezig bij een inno. Enkel indien er eumaline aanwezig is verschijnt blauw.

Mvg
Dirk


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2012-04-20 - 17:28:51

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat kleine beetje "rest pigment" kan toch een een blauwe waas geven.
Hierdoor kan je bv bij forpussen de mannen van de poppen onderscheiden bij de albino, moet wel het licht er onder een goede hoek opschijnen wink ;)
Bij de forpussen vererft ino autosomaal recessief



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede