Toen ik gisteren in mijn voliere keek zag ik iets raar. In deze voliere zit een koppeltje kakariki's en een turquoisine. De kakariki's hebben een nest en gisteren zijn de eerste eitjes uit gekomen. Het mannetje en de turquoisine deden gisteren best raar. Ze zaten naast elkaar op stok en de turquoisine zat een hele snelle op-en-neer beweging te maken met zijn kop en vervolgens gingen ze met de snaveltjes naar elkaar toe alsof ze elkaar zoentjes gaven. Iemand enig idee wat dit heeft te betekenen?
Hallo ik heb een vraagje over onze kakarikies,
Ik weet niet of hier iemand ervaring in heeft maar wij hebben 2 koppels valkparkieten en 3 koppels kakarikies nu is het zo dat eerst alleen een kakariki pop zich steeds aandringd om een valkparkiet te voeren ook als de valk het niet wilt blijft ze erachter aan gaan tot hij eindelijk het aanneemt , net wilde ik gaan kijken bij de voiliere en zag tot mijn verbazing een kakariki man boven op een valk pop zitten kunnen deze soorten met elkaar kruizen ? en is het normaal dat de kakariki de valken gaat voederen ( dit lijkt me niet ) Hoop op een reactie