Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken in buitenvoliere en ringen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken in buitenvoliere en ringen
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-02-22 - 12:58:28 send message to Rimo73

Hallo,

Aangezien ik helemaal nieuw ben met deze hobby heb ik even een vraagje.
Ik wil met de tijd catharina parkieten gaan houden in een buitenvoliere en daar ook met de tijd mee gaan kweken.
Het schijnt dat dit dus mogelijk is als koloniebroed,dus verschillende nestkasten ophangen in de buitenvoliere.
Uiteraard wil ik de jongen wel gaan ringen,maar hoe werkt dat als het soms lastig is om te weten wie de ouders van de jongen zijn?

Wie heeft er ervaring met deze manier van kweken en ringen?

Groeten,
Richard


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-02-22 - 15:46:31 send message to arjandaf

je weet bij kolonie kweek ( meerdere koppels tegelijk in 1 voliere ) eigenlijk nooit welke man de vader is wel welke de moeder :P . daarom is deze mannier van kweken ook niet echt geschikt al je geintereseerd bent in tentoonstellingen , omdat je dan het mengen van eigenschappen niet in de hand hebt ,. geen tentoonstelling interesses . gewoon ringen en geniten van je vogels .


petro
Website Member
Posts :122

Website Member
2012-02-22 - 17:17:32 send message to petro

ringen kun je bestellen bij een vogelvereniging anbvv,nbvv,@uroparrot,parkieten societeit.
maar je moet dan wel eerst lid worden..
voor ringen maakt het niet uit wat de ouders zijn,je hebt alleen de goede ringmaat nodig..
ik kweekte ook eerst gezamenlijk,maar ben daar sinds 3jaar vanaf gestapt mede doordat je niet weet wie de ouders zijn,en je kunt niet bepalen met welke vogels je wil gaan kweken..



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede