Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedblok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedblok
freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-02-17 - 20:32:09 send message to freddy321

ik ga volgende week 2 broedblokken maken voor mijn pruimekoppen 1 voor buiten en 1 voor binnen kunnen ze kiezen,wat is de ideaale maat en diameter invlieggat voor deze vogels?


Jayjay
Website Member
Posts :87

Website Member
2012-02-17 - 21:08:34 send message to Jayjay

Nestblokken met een afmeting van 25x25x60 cm. voldoen over het algemeen goed. Het invlieggat dient een diameter te hebben van ca. 7 cm. Om de vogels te helpen bij het in- en uit gaan van het blok is het aan te raden de binnenzijde van het blok onder het invlieggat te voorzien van een strookje gaas en of krammen. Als nestmateriaal kan een mengsel van (vochtig) onbemeste potgrond en houtkrullen worden gegeven (ca. 4 – 5 cm dik)


christian
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-02-18 - 11:59:53 send message to christian

Kweek al div jaren met meerdere koppels Pruimekoppen, mijn beste ervaringen heb ik met natuurstam blokken van ca 60 cm hoog met een diameter van 16 a 17 cm en een invlieggat van 6 cm voorheen ook altijd te grote blokken gebruikt eerst 25 cm later 20 cm doorsnede en ze altijd laten kiezen , ze namen altijd het kleinste blok ! Kweek nu al een 5 jaar met deze broedblokken Pruimekoppen en heb alle jaren goede resultaten !


christian
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-02-18 - 12:09:54 send message to christian

Als nestmatriaal kun je het beste hout snippers van loofbomen gebruiken ( overal zijn zijn de gemeentewerken nu aan het bomen snipperen )
een goede dikke laag (10/15 cm ) in het blok , en ze vermalen het helemaal fijn , en het vochtgehalte blijft prima !


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-02-18 - 20:20:42 send message to freddy321

oke bedankt voor de reakties,van de week maar om natuurblokken zien


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-02-21 - 20:52:33 send message to denegon

hoihoi,
mijn ervaringen zijn dat een blok van 20 bij 20 en dan 40 hoog invlieggat 7 cm doorsnee het beste gaat. 60 cm is mij niet goed bevallen. al heb ik nu ook een keer een liggens blok aangeboden met een sluisgedeelte en daar gaan ze ook in of het broedresultaten opleverd weet ik over een maand of 4 groetjes egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 105 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede