Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hangparkieten dilemma Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hangparkieten dilemma
Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-12-08 - 22:09:42 send message to Daniel

Heb met wat liefhebbers een discussie over de volieres van hangparkieten (loriculus) (En wat helaas geen dilemma voor mezelf is aangezien ik geen vogels van dit geslacht heb, maar wel voor de anderen). Dit geslacht heeft zichtbaar baat bij beplanting in de voliere (Meer bevruchte eieren en minder problemen met poppen die het fenotype van een man aannemen). Maar dit gaat wel ten koste van de hygiene. Nu is het een optie om de planten in potten te houden en deze 1 keer in de zo veel tijd om te wisselen, maar ook dit is niet ideaal. Zijn er mensen met andere oplossingen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-08 - 23:58:36 send message to Karel

Eten ze van de planten? Zo nee, waarom dan geen plastic planten gebruiken? Die kun je gewoon regelmatig afspoelen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-12-09 - 10:31:35 send message to Daniel

Ondanks dat ze het groen meestal met rust laten, blijven het kromsnavels. Dus kunstof planten blijven een risico en niet echt een optie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-09 - 11:22:30 send message to Karel

Dat hoeven niet de bestaande kunstplanten te zijn. Uit een plaat dubbelzijdig groen trespa is met een decoupeerzaag vast wel een aantal mooie plantvormen te fabriceren. Deze kun je dan bijv. aan het dak van de voliere hangen.
Lijkt me niet zo'n probleem eigenlijk.happy :)



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-12-09 - 11:54:03 send message to Daniel

Brilliant Hans happy :). Het ei van Columbus! Een simpele en mogelijk effectieve oplossing die niet ten kost hoeft te gaan van de hygiene.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-09 - 16:07:24 send message to Karel

Let op: deze planten géén water geven!razz :p


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2011-12-09 - 17:28:03 send message to mreyder

Ik vraag me eerlijk gezegd af of zoiets de voordelen oplevert die je noemt (Meer bevruchte eieren en minder problemen met poppen die het fenotype van een man aannemen). Als dat zo is, waarom dan niet 1 keer per week enkele takken van een boom in de voliere zetten (in de grond steken of bv in het gaas): ga dan voor takken met dunne uitlopers, ivm het formaat van de vogels. Dit geeft ook afleiding, visuele prikkels,mogelijkheden tot het aan elkaars blikveld onttrekken en is "natuurlijker" dan een plaat trespa. Let op: ik heb geen ervaring met Hangparkieten, maar dit lijkt mij meer aan te bevelen.....


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-12-09 - 18:03:37 send message to Daniel

Hoi Michel,

dat is de methode die de betreffende kwekers op dit moment toepassen, maar dit is lastig in de winter aangezien je ze dus echt iedere week moet vervangen.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-12-09 - 18:06:47 send message to oli4

En ook tijdens de kweek, het broeden, denk dat het heel wat stres en verstoringen veroorzaakt?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-12-09 - 18:17:07 send message to Daniel

En het blijft een geslacht dat gevoelig is voor stress en verandering.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede