Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zwartmakerij Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : zwartmakerij
timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-10-01 - 22:47:34 send message to timney

Hallo vogelvrienden onder ons!!

Ik krijg nu een raar verhaal gemailt:

Ik had op o.a. vogelarena een tamme bl.voorh.amazone te koop aangeboden.
Deze vogel heb ik weg gedaan omdat de timney waarmee hij in 1 kooi zat dominanter is en de bl.voorh.amazone broedrijp is geworden.

Even het verhaal van de vogel:
De vogel heeft in het verleden een oogontsteking gehad en is hiervoor behandeld bij Drs. Hooimeyer in Meppel. Hier is hij zolang als wij hem gehad hebben altijd onder controle geweest. De vogel heeft er alleen een 'lam oogje' van over gehouden. Maar hij is gelukkig niet blind. En gebruikt de oog alleen wanneer het nodig is.
Verder werd hij 'gezond' verklaart. Maar het kon nog wel beter.

Nu heb ik een 'liefhebber' gevonden voor Coco.
Deze man gaat eerst tevreden naar huis met de vogel en krijg vandaag een mailtje dat ik een grote oplichter ben. Omdat ik een vogel met papegaaienziekte verkoop. Volgens Hooimeyer was het zeker geen papegaaienziekte(getest).

Hieronder het mailtje:
hallo wilbert ik wou even laten weten dat u een grote oplichter ben en ik zal dat algemeen bekent maken op de vogelarena , want ik heb met iemand gesproken en die kent jou , en jij koopt import vogels op waar wat mee aan de hand is of die ziekte hebben , nou ik hoop voor jou dat deze man niet ziek is anders zit je met een groot probleem.
ik heb je adress en dan kom ik mijn geld terug halen , ik snap niet dat er van zulke mensen als jullie hier rond huppelen en onze mooi hobby naar de knoppen helpen .
of jij moet een ander voorstel hebben ???????

En dit noemt zich een 'liefhebber van vogels'.

Ik had al een timney-man gekocht voor de pop in huis.(Komt komende week hier) Dus terug nemen lukt niet. Geen ruimte.
Ik heb de vogel hier aangeboden voor 350 euro en ben gezakt met de prijs naar 280 euro omdat ik ook wilde dat hij een 'goed thuis' kreeg.
En ben zelfs zo gek geweest om hem tegemoet te rijden.(uur heen en uur terug)
Nu krijg ik stank voor dank.

En ik een handelaar??
Ik heb 4 koppels bonte boertjes en 1 koppel congo grijze roodstaarten samen met de buurman.
En dus nu in huis nog 1 koppel Timney Gr.Rst.
Ik heb van de b.b. nu in totaal 4 jongen gehad en verkocht. Dus dan ben je een handelaar??
En dan nog handelen in zieke import-vogels? Geen denken aan!! Straks lopen mijn vogels nog iets op!!

Je zou nooit meer iets via internet aanbieden, wanneer je zulke mensen tegen komt!!sad :(






timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-10-01 - 22:54:54 send message to timney

Oja, deze persoon wil niet vertellen wie mij zwart maakt.
Ik woon in het noorden van het land en hij in het zuiden.
En ik ken geen mensen in het zuiden.

Dit vind ik heel laf!!!angry


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-01 - 22:58:32 send message to natasja

vervelend zo'n reactie maar ik zou me er niet te druk om maken , laat maar l*llen .

wat mij meer verbaaste is het uur tegemoet rijden , lijkt mij , vooral in het geval van een tamme vogel die dus naar ik aanneem een huisdier gaat worden dat de kennismaking even rustig in huis plaats zou moeten vinden ipv ergens halvewege de route ..


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-10-01 - 23:07:46 send message to timney

Natasja:

Mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis.Hij heeft het net gered. Hij heeft 3 weken op de intensive care gelegen. Dus ik kwam gisteravond in huis en kreeg een telefoontje om 20:30 dat hij deze kant op wilde rijdenshocked 8O. Ik heb toen even gekeken met de routeplanner en kon er tussen 23:00 en 23:30 bij ons zijn. Hij kon niet overdag komen.sad :(
Ik heb toen gezegd dat ik hem wel tegemoet ging rijden, zodat hij wat tijd zou besparen.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-10-01 - 23:11:58 send message to agabird

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Triest te horen dit verhaal.

Voor een buitenstaander, zoals ik, en vele andere lezers is het natuurlijk heel moeilijk te bepalen wat waar is en wat niet waar is. Dus ik zal het proberen wat aan de voorzichtige kant te houden.

Wel slim om zelf als eerste de stap te zetten om het verhaal in openbaar te brengen.

Als de test op papegaaienziekte die je zelf bij de dierenarts hebt laten doen nog niet zo lang geleden is, dan kun je er vrij zeker van zijn dat de verkochte vogel dit niet had.

Laat de koper de vogel onderzoeken op papegaaienziekte, door een dierenarts en laat ook de dierenarts bepalen hoe lang de vogel het waarschijnlijk al heeft. En laat de koper de papieren van de dierenarts aan jou zien. Als de koper daar niet mee akkoord gaat, dan is het duidelijk dat hij zelf de oplichter is en er probeert een slaatje uit te slaan.

Ik wens je veel succes voor een goede afloop.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-10-01 - 23:49:29 send message to Hawkeye_NL

Zoals ik het nu lees krijg je deze mail uitsluitend na aanleiding van een gesprek met een derde partij. En dan gelijk zo een reactie versturen. Ik denk dat je dit gewoon moet laten overwaaien. Vooral omdat je al van de test van Hooimeyer hebt vernomen dat er geen sprake is van een papegaaien ziekte.

Sterkte,
Erwin


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2004-10-01 - 23:50:14 send message to goffini

Volgens mij probeert hij nog meer van de prijs af te krijgen door dit soort dreigementen.
Hij sluit immers af met de zin "of jij moet een ander voorstel hebben".
Als hij lastig blijft, maak je toch ook zijn adres bekend.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-10-02 - 09:59:44 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Agabird,
Ik denk dat Hawk gelijk heeft en dat je het veel beter over kunt laten waaien. Geen aandacht aan geven.

Goffini,
Als je zijn adres bekend zou maken verlaag je je natuurlijk tot zijn a-sociaal niveau. Niet doen zou ik zeggen.

Timney, luister naar de wijze woorden van onze vriend Hawkeye.

Het wordt herfst, laat maar waaien! laugh :D

Succes,
wink ;)Peter


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-10-02 - 12:07:39 send message to HermanH

En als je een bewijs hebt van Hooymaaier dan is er toch helemaal niks aan de hand.......wink ;)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2004-10-02 - 18:54:30 send message to thuis

pfff, er lopen zo veel gefrustreerde mensen rond die alleen maar het negatieve zoeken in anderen en alles aangrijpen om een ander onderuit te halen. Voor ons mede een reden om er helemaal mee te stoppen ! Trek het je niet zo aan, mensen met de grootste mond schreeuwen nu eenmaal om aandacht en mijn moeder zei vroeger al tegen mij: mensen stooten graag de kroon van je hoofd maar een kroon erop zetten, dat doet niemand. Alleen NIETS doen levert geen negativiteit op. Wij weten dat alleen al dat ongeruste gevoel van goed willen doen en verkeerd beoordeelt worden heel vervelend is.
Sterkte.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2004-10-02 - 19:12:56 send message to agabird

Ik zou altijd wel een reactie geven. Al is het maar om te voorkomen dat die persoon ook nog eens er bovenop gaat vertellen dat jij niets meer van je laat horen. Als jij het over laat waaien , dan is dat voor hem enkel een bevestiging dat hij gelijk heeft. En ook al is die mail van hem bot, grof, bij de beesten af, volgens mij is niet reageren, hopen dat het overwaait, niet de jusite manier.

Gewoon 1 reactie terug, aangeven dat hij zelf de vogel dan maar bij een dierenarts moet laten onderzoeken, en de verklaring van de dierenarts aan jou laten toezenden. Als die kerel de boel zit te flessen zal hij dit echt niet doen, en zal afdruipen. Dan hoor je niets meer van hem. En dat moet je hebben.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-10-02 - 20:35:37 send message to Niltava

Het lijkt of de persoon geld wil, misschien aanbieden om de vogel terug te nemen tegen het geld.

Dan ben jij een fatsoenlijke verkoper en hij heeft geen enkele reden meer tot klagen.
(en de vogel kan naar een beter baasje)

Agabird heeft denk ik gelijk dat geen reactie voor hem zijn gelijk bevestigd.
Maar laat het wel bij één duidelijke reactie en laat je niet verleiden tot heen en weer gepraat

Niltava


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-10-02 - 23:50:24 send message to tonnl

Timney, je weet zelf beter. Sta er gewoon boven en behandel het mailtje net als de rest van ongewenste e-mail, gewoon wegkieperen.
Als je hier op het Forum ooit benadeeld lijkt te worden, meldt je dat aan Jan en dan praten jullie samen over de dan beste oplossing.
Schreeuwers genoeg in deze maatschappij, gelukkig ook heel veel eerlijke mensen die echt om hun dieren geven!

Maar, vervelend blijft het.
Sterkte overigens met de zieke!
Groeten, Ton.


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2004-10-03 - 10:32:04 send message to Amara

Ach ,"liefhebbers" die voor één appel en één ei steeds de mooiste vogel willen zijn altijd problemen!!!Dit eindigt altijd met "vogel met probleem eigenaar"!Je kan beter een vaste prijs maken en is deze te hoog,dan blijft de vogel maar zitten.Als je op zoek bent naar de perfecte vogel (als die dan al bestaat) dan maken een paar euro's korting toch de gebreken niet goed!!!
"liefhebbers" die met weinig centen veel papegaai willen kopen zijn gegarandeerd problemen,en het is misschien verstandiger om dan een koop niet te laten doorgaan!!!!!
Ik stel mij dan altijd de vraag:als ze de richtprijs nog niet willen betalen voor een vogel,wat willen ze dan nog uitgeven aan voeding,en hokkenangryangryangryangry


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-10-03 - 22:24:31 send message to natasja

nou daar ben ik het toch eigenlijk niet mee eens ..


de aanschafprijs van een dier hoeft helemaal niet in verhouding te liggen met de kosten die mensen voor de verzorging over hebben , sterker nog .. het ligt in de meeste gevallen niet eens in verhouding.

Als ik naar mezelf kijk .. ik heb een edelpop van 10 maanden oud , gekocht toen ze 5,5 week oud was en ik betaalde 450 euro voor haar , als haar kweker 600 euro had gevraagt had ik haar niet van hem gekocht ... maar mocht er onverhoopt iets gebeuren met d'r zou ik zeker 600 euro betalen voor een operatie of behandelingskosten.

de een heeft nou eenmaal meer geld om uit te geven dan de ander , vind het dus onzin om maar gelijk te stellen dat als mensen een vogel goedkoper willen kopen deze er niets voor over zouden hebben.


ens
Oud Lid
Posts :47

Oud Lid
2004-10-04 - 09:47:49 send message to ens

daar geef ik natasja gelijk in, ik zelf heb teveel betaald voor mijn vogel 725 euro voor mijn grijze roodstaart van toen negen weken .maar ik vind dat dat me eigen fout is had ik maar beter om me heen moeten kijken en dat vind ik ook van die perzoon.hadden we maar betere afspraaken moeten maken. het is wel makelijk om je eigen fouten weer terug teschuifen.ik heb ook niet zo veel euries heb me toch ook flink af laten zeten maar heb daar alleen maar weer van geleerd.en ook al woord ie ziek dan heb ik wel meer voor hem over dan 700 euro .nee er zijn altijd wel mensen die alles voor niks willen en er nog veel gezeur er bij geven ook.ik zelf verkoop af en toe pups en daar heb ik dat zelfde gezeik ook .groetjes ens



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 273 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede