Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > catharinaparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : catharinaparkieten
eertwegh
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2003-03-09 - 21:35:18

Sinds kort heb ik twee koppels catharinaparkieten. Ik heb deze in een broedkooi geplaatst. Eén koppel (cobalt) heeft inmiddels vijf eieren. Wat mij opgevallen is dat als de pop van het nest komt ze uitwerpselen eet. Alles wat de vogels nodig hebben, krijgen ze, vitaminen, goed voer, mineralen enz. enz.
Heeft iemend enig idee waarom deze vogel dit doet cq geeft dit dan toch nog enig tekort van iets weer? Graag uw mening mocht eea u bekend voorkomen. Bvd.


Catharinaparkiet
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2003-03-09 - 22:46:52

Ik zou u graag willen helpen alleen zou ik dan graag wat meer details hebben zoals:
- Wat krijgen de vogels precies,dus eivoer,kiemzaad,sepia,maagkiezel enz.dus als u alles beschrijft wat u de vogels geeft en met welke regelmaat en de portie die ze krijgen.
- Wat gebruikt u als bodembedekking is dit schelpen of schelpenzand of houtsnippers?



eertwegh
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2003-03-10 - 10:47:13

quote
posted by eertwegh
quote
posted by Catharinaparkiet
Ik zou u graag willen helpen alleen zou ik dan graag wat meer details hebben zoals:
- Wat krijgen de vogels precies,dus eivoer,kiemzaad,sepia,maagkiezel enz.dus als u alles beschrijft wat u de vogels geeft en met welke regelmaat en de portie die ze krijgen.
- Wat gebruikt u als bodembedekking is dit schelpen of schelpenzand of houtsnippers?




Bedankt voor uw reaktie. Ik gebruik grof parkietenzaad (25 kg zak) van de boerenbond, gemengd met gebroken haver en een weinig hennep en een weinig onkruidzaad. Dit alles gemend 1x per dag. Ik geeft ze 3x per week eivoer van CeDe en Orlux (gemend). Hiervan wordt weinig gegeten, jodiumblok, sepia, maagkiezel/mineralen. Om de dag een stukje groenvoer (sla, groen uit de tuin), om de dag een stukje witbrood, verse wilgentakken. Op de bodem heb ik beukensnippers en in de nestblok liggen beukensnippers, houtkrullen en tabakstengels.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2003-03-10 - 19:22:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
posted by eertwegh
Sinds kort heb ik twee koppels catharinaparkieten. Ik heb deze in een broedkooi geplaatst. Eén koppel (cobalt) heeft inmiddels vijf eieren. Wat mij opgevallen is dat als de pop van het nest komt ze uitwerpselen eet. Alles wat de vogels nodig hebben, krijgen ze, vitaminen, goed voer, mineralen enz. enz.
Heeft iemend enig idee waarom deze vogel dit doet cq geeft dit dan toch nog enig tekort van iets weer? Graag uw mening mocht eea u bekend voorkomen. Bvd.



uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2003-03-10 - 19:30:38

quote
posted by eertwegh
Sinds kort heb ik twee koppels catharinaparkieten. Ik heb deze in een broedkooi geplaatst. Eén koppel (cobalt) heeft inmiddels vijf eieren. Wat mij opgevallen is dat als de pop van het nest komt ze uitwerpselen eet. Alles wat de vogels nodig hebben, krijgen ze, vitaminen, goed voer, mineralen enz. enz.
Heeft iemend enig idee waarom deze vogel dit doet cq geeft dit dan toch nog enig tekort van iets weer? Graag uw mening mocht eea u bekend voorkomen. Bvd.

Ik weet niet of je dit wel in de voeding moet zoeken. Bij mij krijgen de vogels ook alles wat ze nodig hebben. Vogels kunnen wel vitamine B12 uit hun uitwerpselen halen maar of ze dit dan doen omdat ze hier een tekort aan hebben zou ik niet kunnen zeggen. Andere soorten vogels die ik houd heb ik dit nog nooit zien doen. Wat wel sterk is dat bijna alle catharina kwekers die ik gesproken heb het zelfde zien bij hun catharina's en dan meestal als ze eieren hebben of jongen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede