Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > combinaties tussen fallow,s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2011-11-08 - 23:26:09

Als je een Pale Fallow paart aan een Bronze Fallow krijg 100% wildkleuren. Bronze Fallow is een allel van het NSL Ino locus. Samen met Pastel en DEC(Dark Eyed Clear). Waar Pale gesitueerd is is zeker niet NSL Ino en ook niet SL Ino.

Groetjes
Peter


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-09 - 00:33:44

dat de DEC ook in de allelelijn zit van de bronsfallow wist ik weer niet bedank peter .

maar peter is er nu een cobinatie mogelijk tussen de twee fallows als bv. de opaline als catelisater word gebruikt tussen de twee verschillende allele lijnen?een crossing over was niet mogelijk begreep ik van daniel tussen de twee.
waarom deze vraag er worden opaline fallows geboren met bruine nagels super rood niet rose maar naar de rui zijn de nagels blank.

ik bezit zelf ook zoon vogel maar zet er wel kanttekens bij van wat het nu is!!!

m.v.g eric


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-09 - 01:07:42

ps van wat je schrijf is tot nog toe nog altijd de uit slagen geweest bij mijn en dat zijn een aardig aantal vogels geweest in de jaren omdat ook te onderbouwen dat het klop van wat je schrijf ,maar er kunnen mischien in bepaalde combinatie,s wel rare dingen gebeuren waar zo 1,2,3 door zeker mijn geen verklaring voor heb neem de nagels zal nog een foto op zoeken van de man in kwestie


bva118
Website Member
Posts :289

Website Member
2011-11-09 - 09:39:11

Pale fallow en bronze fallow zijn absoluut geen allelen van elkaar. Bij geen enkele soort. Zoals gezegd is bronze fallow een allele van het a-locus, de NSL ino als eindspectrummutant dus. De locus voor pale fallow ligt op een ander autosoom chromosoompaar. Dat betekent dus ook dat er dus geen verband kan zijn met de SL ino.
Om terug te komen op de beginvraag, je kan de combo pale fallow bronze fallow inderdaad kweken.
Beide ouders zullen dan dubbelsplit moeten zijn.
Zoals eerder opgemerkt is het een ongewenste combinatie, er worden geen combinaties gevraagd van twee melaninereducerende mutaties.
In de praktijk zijn ze waarschijnlijk niet veel gekweekt, heb er nooit een gezien. Zou uit wetenschappelijk oogpunt dus wel wenselijk zijn om de theorie door de praktijk te laten bevestigen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-11-09 - 10:25:07

Eric,


Ik zat inderdaad mis met mijn verhaal. Sorrie hiervoor ik was te snel.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-09 - 12:34:04

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dat geeft toch niks daniel ik ben toch wijzer geworden en met zijn alle weten we veel wink ;) zal gelijk even een foto zoeken naar de niet gevraagde kleur mutant gelukkig kweek ik niet wat er gevraagd wordt happy :)



Dit bericht is door moderator Karel aangepast

eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-09 - 12:45:09

ik zet hem bij de voliere sad :(



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede