Ja teken gerust bij zo een hypocriete clan. De volgende petitie wordt stop met het houden van vogels.
Ze hebben wandeltochten met hun papegaaitjes in kinderwagens rollators , allemaal tamme handopfok gaaitjes. Daarbij zetten ze gerust alle vogels bij elkaar lekker verantwoord.
Daarbij is het de clan van die xxxxx van een H. Die hebben ze in het verleden in meppel en zwolle weggeschopt en gaat nu als tegen acties dit organiseren. http://www.stichtingpapegaai.nl/vogelmarkten.php
Van die markten wordt je ziek. Maar wat dacht van talrijke ongeteste vogels bij elkaar in een kinderwagen zetten etc.
xxxxxxxx
Henk
Iets aangepast waar het m.i. iets te persoonlijk en te grof werd...
Handopfok om een jonge vogel zonodig tam te maken voor in de huiskamer ben ik op tegen.
Een jonge vogel redden omdat deze dan doodgaat ben ik niet op tegen.
Als karel wil mag hij desnoods dit topic weghalen.
ik heb niet goed gekeken op deze site,mijn excuus!
Zo'n heel slechte petitie/ gedachtengang is het geen eens. Je hebt inderdaad wel een punt dat men terughoudender zou moeten zijn met handopfok c.q. papegaaienfabrieken. Als een papegaai tegenwoordig niet direct 'tam' is wordt hij soms in de week van aanschaf alweer op internet gezet.
Mijn schoonvader is in de veronderstelling dat edelpapegaaien qua voortplanting gelijk staan aan konijnen. Dat is hem wijs gemaakt door mensen die zelf eieren rapen en in de broedmachine gooien. Dat er mensen die soms 5 tot 10 jaar moeten wachten voor ze een jong kweken gaat er bij hem niet in. Deze verhalen worden in de wereld geholpen door deze nep-kwekers. Mijn haren gaan daar recht van overeind staan.
quoteAls karel wil mag hij desnoods dit topic weghalen.
ik heb niet goed gekeken op deze site,mijn excuus!
Niet nodig Ruben. Er kan gerust worden gediscussieerd over deze petitie, de stichting en handopfok in het algemeen.
E.e.a. echter zonder namen van personen te noemen en/of al te grove bewoordingen te hanteren.