Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zwarte eumelanine in lacewing!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : zwarte eumelanine in lacewing!!!
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-04 - 23:49:40

ja ik weet lacewing is cinamon een oxydatie mutant .kan dit ook onvolledig zijn dus met andere woorden dat niet alle eumelanine is ge oxydeert???

m.v.g eric


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-05 - 10:14:28

Bij de cinnamon mutatie wordt er enkel bruim eumelanine geproduceert (inderdaad door een verandering in het oxydatie proces van deze kleurstof). Hierdoor is er in het geheel geen zwart eumelanine aanwezig in de vogel (simpelweg omdat de vogel niet in staat is om dit te produceren).


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-05 - 10:18:15

De lacewing is trouwens geen zelfstandige mutatie, maar een cinnamon-ino.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-05 - 11:40:56

Daniel, wat bedoel je precies met "verandering in het oxidatieproces".?
Is het niet zo dat de eumelanine bruin toont omdat het oxydatieproces niet volledig is. Kortom, dat de oxydatie van "0" naar zwart, halverwege is gestopt?

Ik lees de vraag van Eric eigenlijk zo: Is het mogelijk dat de oxydatie bij cinnamon ook ergens tussen "0" en bruin kan stoppen, zodat er ook bijv. "licht-cinnamon" ontstaat, zoals bij de Bourke's?
Maar misschien lees ik de vraag verkeerd.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-05 - 12:05:44

Je hebt gelijk Hans. Bij cinnamon blijft het eumenaline bruin omdat het oxydatie proces eerder stopt. Ik las de vraag echter als kan het zijn dat er bij een cinnamon zowel bruin als zwart eumelanine gevormd wordt. Dit kan dus niet. Ik vermoed wel dat jou interpretatie van Eric zijn vraag beter past, maar dan zou je dus een lichter kleur bruin krijgen. Ik weet niet of dat mogelijk is.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-05 - 12:37:57

oke daniel,waar heb ik dan van mee te doen dat de vleugelpennen wel zijn geoxydeert maar er op de rug zwart grijzen eumelanine is te zien trouwens ook bij een enkele in de toppen de staart is wel kaneel kleurig??????
begon zelf aan grijsvleugel te denken en het gaat over roodbuik,ino cinamon m.v.g eric

ps foto,s volgen maar ben toch al nieuwschierig !


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-05 - 12:54:00

Kan het een Bronze Fallow zijn? Ik weet niet welke mutanten voorkomen bij neophema'smaar bij een bronze fallow kleurt het eumelanine bruingrijs. Jammer dat er al ino in deze vogel zit anders hadden de poot en oogkleur meer duidelijkheid kunnen geven. Deze zijn bij de Bronze Fallow namelijk ook rood en roze (wat weer lichter is dan bij cinnamon).


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-05 - 13:45:37

na mijn weten is er maar 1 tot nu toe die bronsfallow splendid heeft ,daar komt wel de opa weg maar dat is al zeker een jaar of 5 geleden en de fallows die hij heeft zijn mijn pas 2 jaar bekend dus weet niet of daar verwantschap in zit maar ik plaats nog foto,s vanavond

m.v.g eric


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-05 - 23:20:47

daniel heb de foto in mijn voliere gezet krijg het weer eens niet voor elkaar via imageshack

m.v.g eric


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-06 - 08:48:02

Eric, dit is wel heel erg locaal op een wat vreemde plek. Is dit zwart al aanwezig gedurende een langere periode (Heeft de vogel het zwart dus behouden na een rui beurt)?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-10-06 - 09:46:29







eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-06 - 12:43:00

daniel ,ik kweek honderde splendids per jaar weet wat rest pigment is maar dit heb ik niet eerder gezien het nest van vier laten het allemaal zien in meer en mindere maten de moeder is een zuiver ino,cinamon uit grijsgroen die is wel arpart cinamon denk soms dat het rose is zal foto,s van de moeder ook plaatsen. de vogels zitten nu zoon beetje in de jeugd rui en ik zie het alleen meer worden. m.v.g eric en karel bedank voor het plaatsen


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-06 - 14:13:38

Eric, ik weet dat je veel ervaring hebt maar ik wil gewoon alle opties open houden (Ockhams scheermes: de eenvoudigste verklaring is vaak de juiste). In principe verkomt de ino mutatie al de productie van eumelanine. Dus in prince zou dit niet moeten kunnen. Daarom is een combinatie van ino en cinnamon ook niet handig (de cinnamon draagt niet bij aan het uiterlijk aangezien er toch geen eumelanine wordt aangemaakt).

De andere jongen in het nest hebben die het zwart op precies dezelfde lokatie? En ik denk dat het ook handig is om te zien of dit zwart er nog is na de rui. Doordat de vogel ook ino is zou het me niet verbazen indien het zwart na de rui verdwenen is.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-06 - 17:27:55

oke Daniel wacht de volledige jeugd rui af en houd je op de hoogte b.v.d en met vriendelijke groet eric


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-10-06 - 17:32:51

wat ik vergeet daniel cinamon draag wel bij hoor het geel word warmer door dat de 3% eumelanine wat nog in elke ino aanwezig is niet oxydeert wink ;)
maar dat wist je natuurlijk wel. m.v.g eric


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2011-10-06 - 17:40:29

Ben benieuwd Eric hoe het afloopt. (En de combinatie ino met cinnamon is dezelfde discussie als ino en donkerfactoren. Ik moet eerlijk bekennen als er 14 lutino's zitten en 1 cinnamon-ino haal ik hem er niet uit).



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede