Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Misbruik met email adressen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Misbruik met email adressen.
agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-03-08 - 00:49:19 send message to agabird

Van verschillende mensen heb ik berichten ontvangen dat zij lastig gevallen worden met emailtjes van andere sites. Dit terwijl zij enkel hun email adres af hebben gegeven op VogelArena.com.

Als eerste wil duidelijk maken dat alle persoons gegevens niet worden door verkocht of doorgegeven aan derden. En ook in de toekomst zal dit niet gebeuren.

Helaas zijn er mensen die alle email adressen uit de advertenties kopieren om zo hun reclame te kunnen verspreiden. Dit is echt een ongehoorde manier van zaken doen en ruikt zelfs naar illegaal handelen.

Mocht dus iemand dit idee hebben. Het is absoluut niet toegestaan gegevens van bezoekers van deze site te gebruiken voor eigen gewin.

Om deze praktijken in de kiem te smoren, wil ik graag iedereen vragen, die reclame krijgt van een site waarvan hij denkt dat het email adres van deze site is "geplukt", deze email aan mij door te sturen. Mocht er een duidelijk patroon zijn dan sluit ik een eventuele aangifte niet uit.

Aankomende week zal ik enkele veranderingen doorvoeren om de email adressen wat beter te beschermen, en zo misbruik al wat tegen te gaan.

Graag verdachte emails doorsturen naar webmaster@vogelarena.com

Jan Brinkers
Webmaster VogelArena.com


Clint
Website Member
Posts :70

Website Member
2003-03-08 - 11:12:59 send message to Clint

Jan,

Via de knop bekijk alle leden, is het mogelijk om Jan en Alleman een mail te sturen.

Misschien moet deze optie dan maar verwijderd worden als mensen er aanstoot aan nemen dat ze een mailtje krijgen toegestuurd.
Zelf stuur ik deze ongewenste rommel gewoon terug. Het liefst een paar keer, zodat je er zeker van kan zijn dat de boodschap aankomt.
Van mij mag de optie om de leden te kunnen bekijken/berichten er dus op blijven.

Groeten,

Clint.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-03-08 - 19:38:15 send message to agabird

Op de leden lijst is het niet mogelijk om een email te sturen, hier worden de email adressen niet vertoont.

Enkel bij de opgegeven advertenties worden de email adressen getoont, dus daar moeten ze vandaan gehaald zijn.

Misschien is het juridisch niet eens strafbaar, maar het gaat om het idee.


birdway!
Website Member
Posts :27

Website Member
2003-05-27 - 01:09:26 send message to birdway!

reactie ongewenste e-mail,

ik denk dat je door je site aantrekkelijk te maken meer bezoekers trekt dan door het verspreiden van ongewenste e-mails, inderdaad zit hier niemand op te wachten, en een goede oplossing is links te plaatsen op site's die al wel veel bezoekers trekken, persoonlijk zie ik hier meer heil in dan de hele wereld gaan afbedelen of ze alsjeblieft een keer willen komen kijken op onze site, het moet van harte gaan, let wel ik heb helemaal geen moeite met mensen die hun eigen site promoten verre van dat zelfs, maar overspoeld te worden door allerlei lieden die zogenaamd de beste site met de meeste info hebben komen vele de strot uit denk ik.

groeten Birdway!


wijkhuizen
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2003-08-24 - 11:04:36 send message to wijkhuizen

Als email adressen vrij kopierbaar zijn op internet, dan kan je daar weinig aan doen.
Als deze adressen zonder toestemming verkocht zijn kan er aangifte gedaan worden.

Dus je moet zelf goed in de gate houden waar je jou email adres neerzet. Ik het het zelfde gehad in mijn hotmail box die elke dag vol zat met reclame.

Henk
lovebird.nl


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-08-24 - 15:25:51 send message to agabird

Het is en blijft verboden om e-mail adressen van een site te plukken als dat in de voorwaarden van een site uitdrukkelijk verboden is.

En op dit moment is het in de voorwaarden van deze site uitdrukkelijk verboden dat te doen.

Neemt niet weg dat sommigen daar geen boodschap aan hebben, wat tot gevolg kan hebben dat het e-mail adres voor verkeerde doeleinden gebruikt wordt, dat blijft een risico.

Het geeft mij als webmaster echter wel voldoende redenen en mogelijkheden om diegene die er misbruik van maakt gerechtelijk aan te klagen. En als dat nodig mocht zijn in de toekomst zal ik dat ook zeker niet nalaten.


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-01-14 - 17:03:02 send message to aws

Het is toch allemala zo makkelijk. Maak een email-alias aan en geef deze alis overal op als jouw emailadres. Als er teveel spam op binnenkomt maak je een andere alias aan. Zo blijft nergens jouw emailadres achter en zal heel langzaam spam worden uitgeroeid. Alleen moet ieder daar dan wel aan meedoen.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat gebruik maken van emailadressen via deze site niet kan. Als je dan spam wil verspreiden koop dan emailadressen. Geen kosten maken maar wel proberen te verdienen is gedoemd tot mislukken en een hoop tegenreacties.

Ardi


Termeer
Website Member
Posts :5

Website Member
2009-02-23 - 10:34:06 send message to Termeer

stuur aale ongewenste E.mail retour , of hoeft er geen commentaar bij tegeven alleen maar klikken beantwoorden en verzenden .
Dan leren ze het van zelf af om ongewenste E-mail na jou adres te sturen .
Enkijk ook eens bij je beveiliger vaak is er een mogelijkheid om dergelijke Berichten te blokkeren , die is er ook bij mocrosoft even zoeken !


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2009-02-23 - 21:01:02 send message to lZebravinkjel

Dit is de reden dat ik een email adres heb dat ik alleen gebruik voor online aanmeldingen en dergelijke. Een gratis hotmail adres, bijvoorbeeld. Zo heb je tussen je andere serieuze mail adres geen last van spam.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-02-24 - 09:30:31 send message to Tens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De E-mail adressen worden niet verkocht of gekopieerd.
Ze worden via een zoekmachine als Google gevonden door E-mail bots (ook in eventueel cache geheugen vd zoekmachine).
Deze programma's gebruiken ze automatisch.
Dat komt omdat ze publiekelijk zichtbaar zijn.
De enige manier om dat op te lossen is door gebruik te maken van nieuwe forum scripts die het echte adres maskeren, (dmv bijvoorbeeld een veiligheidscode), danwel omvormen als zijnde tekst.

EDIT: info omtrend coderingen, forum software beveligingsupdates en meer vindt je onder meer op de gratis php website.


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-03-13 - 19:16:32 send message to Stef den Tek

stuur aale ongewenste E.mail retour , of hoeft er geen commentaar bij tegeven alleen maar klikken beantwoorden en verzenden .
Dan leren ze het van zelf af om ongewenste E-mail na jou adres te sturen .


En dat is nou precies wat ze hopen dat je doet. Hiermee weten ze namelijk zeker dat een mailadres bestaat, en gaan ze dit juist gebruiken om te spammen.

Helaas zul je spam nooit wegkrijgen, als er door de overheden niet super zwaar op gestraft wordt.
Ik denk dat voor diegene die veel problemen met spam hebben er geen andere oplossing is dan een spamfilter. Hiervan kun je er voldoende vinden op internet, al dan niet betaald.

groet

Stef


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-13 - 21:41:44 send message to ParkietenPeter

Ook zo'n optie om e-mail adressen te verzamelen zijn die kettingbriefmailtjes (3x woordwaarde)

Laast eentje gezien van libresse, (op het mailadres van m'n dochter dan, honderden e-mail adressen die rondgestuurd worden.

Dat werkt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-13 - 22:36:37 send message to Karel

Ik krijg de laatste tijd vaker van Vogelarena mijn password toegemailed, terwijl ik er niet om gevraagd heb.
Is dat per ongeluk, of zit er iemand naar mijn password te vissen?

(Waarschuwing: als onder mijn naam plotseling bovenmatig intelligente antwoorden worden gepost, dan weten jullie dat ze niet van mij komen.happy :))


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-03-13 - 23:01:19 send message to johanblok

Het is gewoon een vorm van spam, op z'n minst nogal asociaal gedrag. Een mogelijkheid is om niet meer de e-mail adressen bij de advertenties te zetten, maar een reactie mogelijkheid (ala marktplaats). De reactie belandt dan in de e-mail box van de verkoper, doordat de potentiele koper zijn/haar e-mailadres heeft opgegeven kan de verkoper met een mailtje reageren. Op deze manier kunnen er geen e-mail adressen meer van de site worden geplukt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-14 - 08:24:20 send message to ParkietenPeter

Hans,

Neem hierover even contact op met agabird.

En over die antwoorden; Huh? laugh :D


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-03-14 - 23:21:35 send message to Ton Koek

quote
(Waarschuwing: als onder mijn naam plotseling bovenmatig intelligente antwoorden worden gepost, dan weten jullie dat ze niet van mij komen.)
Dat zou echt wel direct opvallen hoor, stel je voor dat je straks iets over kanaries gaat vragen, dan weten we genoeg. razz :p



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede