Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > stanley pleegouder voor koning, of toch handopfok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : stanley pleegouder voor koning, of toch handopfok
hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-07-05 - 16:59:50 send message to hovenier

ik had een koning zitten te broeden die erg lomp was met de eieren, daarom had ik bedacht om een koningei bij stanly's onder te leggen en tegen het uitkomen het ei weer terug te leggen bij de koning. maar nu is de koning een paar dagen voor het uitkomen van de (inmiddels allemaal gesloopte) eieren afgestapt.
nu heeft de stanley dus drie jongen en dan nog het koningjong dat 4x zo groot is, ze worden wel allemaal gevoerd, maar kan dit goed blijven gaan of is het verstandig om de koning uit het nest te halen en met hand groot te brengen.
(excuses voor het lange verhaal, maar dan hoef ik achteraf geen uitleg meer te geven wink ;) )


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-07-05 - 17:16:22 send message to Daniel

Dat is zonde. Ik zou het jong voorlopig bij de Stanley's laten. 4 Jongen is normaal gesproken geen enkel probleem. Ik zou het jong pas later als het echt veel te groot wordt weghalen.


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-07-05 - 20:12:28 send message to hovenier

als het lukt wil ik hem inderdaad zo lang mogelijk bij de stanley's laten zitten, maar ik ben bang dat de koning zoveel voer gaat opeisen dat de jonge stanley's tekort komen


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-07-05 - 20:17:37 send message to Daniel

Is je Stanley koppel ervaren? En zorg dat je voldoende (ei)voer aanlevert. Vergeet niet dat het verzamelen van voer in de voliere een stuk sneller gaat dan in gevangenschap. Plus ook een koningsjong is op een gegeven moment verzadigd.


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-07-05 - 20:39:01 send message to hovenier

het is een jong koppel van vorig jaar, maar ik denk dat ik het gewoon van dag tot dag bekijk. en in geval van twijfel kan ik misschien anders ook gewoon de vogel in de voliere laten zitten en daar een paar keer per dag bijvoeren.


hovenier
Website Member
Posts :96

Website Member
2011-07-10 - 15:46:53 send message to hovenier

tot nu toe worden ze allemaal nog goed gevoerd, maar ik denk wel dat het blok waar ze in zitten te klein gaat worden voor allemaal wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-07-10 - 15:54:38 send message to Daniel

Mooie foto. En goed om te horen dat het goed gaat. En ja het zal inderdaad krap worden, maar aan de andere kant hoe langer het jong bij de rosella's kan blijven des te beter.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-07-10 - 21:08:33 send message to Karel

Grappige foto met dat "koekoeksjong".happy :)
Succes gewenst.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede