Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ringen Mex Roodmus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ringen Mex Roodmus
Roelf26
Website Member
Posts :24

Website Member
2011-06-28 - 19:15:21 send message to Roelf26

Ik heb vanmiddag een jonge mex roodmus geringd en dat ging goed, nu vond ik het jong een uurtje later op de grond liggen en ik heb het weer teruggelegd.
De ouders gingen wel weer op het nest en de pop ging er na een poosje weer op zitten. Nu keek ik vanavond toen de pop eraf was , maar het jong lag dood in het nest. Heb ik iets fout gedaan??
Het is in mijn prille carrière de 2'jong die ik ring , ik heb er dus heel erg weinig ervaring mee.

Om verkeerde dingen in de toekomst te doen zijn tips, van harte welkom.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-06-28 - 21:50:15 send message to Karel

Het was vandaag erg warm. Als je dan gaat ringen kan de temperatuur van het vogeltje zo hoog oplopen dat het sterft.

Bij hoge temperaturen: Vogels met rust laten, zeker niet vastpakken en dus niet ringen.

Ringen doe je bij voorkeur 's-ochtends vroeg. Het is dan niet te warm en de pootjes zijn wat dunner. Kijk bijvoorbeeld naar je eigen ring -als je er een draagt-, die gaat 's-ochtends makkelijker af dan 's-avonds.


Roelf26
Website Member
Posts :24

Website Member
2011-06-29 - 20:17:01 send message to Roelf26

Bedankt voor het antwoord, dit is dan een harde leerschool waar ik een volgende keer zeer zeker rekening mee ga houden.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2011-06-29 - 22:21:33 send message to roodmus