Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoelang kunnen eitjes apart worden gehouden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoelang kunnen eitjes apart worden gehouden?
Robse
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-05-22 - 20:14:58 send message to Robse

Hoi, Ik heb nu meerdere kanarienestjes met jongenhappy :). Tevens heb ik een nestje met 2 nepeitjes waarvan ik het echte broedsel apart houdt. Komende 2 dagen verwacht ik nog 2 eitjes en normaal gesproken leg ik dan bij 4 eitjes alles weer terug.
Maar is het ook mogelijk om het echte legsel langer apart te houden? Dan denk ik niet aan een paar dagen maar 1,5 tot 2 weken. Nadeel is dan wel dat popje ook langer moet broeden of het misschien zelfs opgeeft..... Maar kan het uberhaupt met de echte eitjes? Wie heeft hier ervaring mee of een antwoord op.


parkelaar
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-05-22 - 20:41:12 send message to parkelaar

wat is het nut.. of....? genot van de te leggen eitjes 1 1\2 tot 2 weken weghalen op de broedtijd van een kanariepop??????????????
kunst eieren neerleggen en kijken hoe gek ze word na 3 weken???????
rare hobbybeleving!!!!!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-22 - 23:06:46 send message to Karel

Onbebroede eieren kun je inderdaad wel wat langer dan een paar dagen goedhouden, maar zoals Parkelaar al zegt: waarom zou je?


Robse
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-05-23 - 08:06:20 send message to Robse

Ik begrijp de verontwaardiging. Komt eigenlijk neer op een praktisch probleem. Ik ga eerder dan gepland over 1,5 week voor 2 weken naar buitenland. Dan worden de vogels verzorgd door iemand anders. Ik wil zelf thuis zijn om alles onder controle te houden. Dacht er dus aan de eitjes terug te leggen als ik weg ga zodat ze uitkomen als ik terug ben.
Echter ga ik dus pas over 1,5 week weg terwijl deze week het legsel (4eitjes) gelegd zal zijn.


Robse
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-05-23 - 16:29:23 send message to Robse

Maar iemand wel een idee? Of ervaring met bovenstaande?


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2011-05-23 - 17:57:55 send message to parkietje1

Je kunt het wel een paar dagen rekken maar een kanariepop blijft echt geen 3 tot 4 weken op de eieren zitten.Daar komt verder nog bij dat het voor het popje wel een extra zware belasting is om het zo lang te laten broeden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-05-23 - 17:58:09 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Van onbebroede kwartel- en fazanteneieren weet ik dat je ze max. zo'n 10 dagen kunt bewaren. Daarna gaat de kwaliteit snel achteruit.
Wel dagelijks 2x keren!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede