Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Veilingen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Veilingen
mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-20 - 10:27:39



Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-20 - 16:18:20

Is ideaal als je van zieke vogels af wil.

Ik ben er geweest en hoe die grijzen zijn gehuisvest is een SCHANDE. Ook zaten er naast 25 koppels 20 losse grijzen wat bij mij de vraag doet opkomen waarom zitten deze alleen heerst er een ziekte?
Mocht dit zo zijn dan heeft de koper mooi pech want je hebt geen enkele garantie (dit heb ik nog even nagevraagd bij de veilingmeester) en je hebt geen poot om op te staan als bij afname de vogels ziek blijken te zijn.
Voor de vogels hoop ik dat ze allemaal verkocht worden want hoe die grijzen zitten kan ik als vogelliefhebber niet verdragen. De ara's zitten wat ruimer al waren er ook die geen zitstok hadden. Maar ik hoef ze niet te hebben dan geef ik mijn geld liever aan een goed doel.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-20 - 16:38:09

Ja kan ik me voorstellen ja. Zou ook voor mij niet de plek zijn om een vogel te kopen.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-05-20 - 20:57:27

Zouden er nu echt mensen zijn die daar iets durven kopen?
echt triestig voor de vogels.sad :(


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2011-05-20 - 21:47:37

Wie weet wat voor een bedrijf / kweker dit was? En waarom wordt alles zo rigoureus opgeruimd?


IGGINO VB
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-05-21 - 08:35:43

deze manier van verkopen word in Australië veel gedaan, en ik heb gehoord dat in Amerika vorig jaar ook zo'n veilingsite voor vogels is gestart.
Het heeft zo zijn voor en nadelen denk ik.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-21 - 10:22:00

Wat zijn de voordelen buiten dat ze wellicht iets goedkoper zijn en je kopers niet aan de deur hebt?


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-21 - 11:22:37

Het is bij mensen die ook veel paarden hebben. Overigens zijn de prijzen zeker niet laag. 3000,- voor een koppel blauwgele is lachwekkend duur. Zeker als je weet dat er nog 19% BTW en 16% veilingkosten overheen gaat. De grijzen zijn niet duur maar daar heb ik al een mogelijke reden voor gegeven.

De vogels krijgen alleen zaden te eten, voer en waterbakjes worden niet verschoond alleen leeggekiept en opnieuw gevuld.
Ze worden verzorgd door een buitenlander (Pool?) die niets met de vogels lijkt te hebben. Hij sloeg op een kooi toen een ara niet aan de kant wilde tijdens het voeren. En de kooien zijn ook nog eens zeker een jaar niet schoongemaakt. Het lijkt me toch als je een kijkdag organiseert dat je de kooien daarvoor even schoonmaakt maar dat was teveel gevraagd.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-05-21 - 11:35:37

Ja als je de foto's ziet is het geen frisse bende.
De hoge biedingen zullen wel door de eigenaar of bekenden zijn uitgebracht zie je vaker bij de BVA

Henk


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2011-05-23 - 09:38:40

Wat ik nog vergeten was te zeggen al voor de kijkdag waren de meeste topstukken al weg. De goudparkieten en alle vogels op eieren waren al verkocht. De veilingmeesters waren daar zacht gezegd niet blij mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede