Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > mijn grijze pop blijft eitjes leggen wat nu?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn grijze pop blijft eitjes leggen wat nu??
jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-05-11 - 22:41:18 send message to jeeg

hallo kwekers ik weet niet wat ik moet doen,hebben jullie tips???
het gaat over het volgende.mijn grijze roodstaart pop heeft nu al 7 eitjes gelegt en volgens mij komt er weer 1 aan.volgens mij ook allemaal onbevrucht.ik geef nu zo wie zo elke dag calcium.ik hoop dat iemand mij kan helpen.mvgt den


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-05-12 - 21:38:09 send message to whitebulldog

misschien helpt het als je wat meer informatie geeft.
Is de pop alleen?
heeft ze een blok tot haar beschikking, of legt ze onderaan de kooi?
hoeveel tussenpozen zit er tussen het eerste en het laatste ei?
etc etc.
nu is het een beetje moeilijk beoordelen zo.
het geven van extra calcium doe je goed, dat hebben afrikaanse papegaaien sowieso nodig, en in dit geval zeker anders zou de pop het van haar eigen beendergestel ontrekken, en zodoende roofbouw plegen. Wat ik wel weet met extart calcium geven is dat je wel op je fosforgehalte moet letten, anders wordt de extra kalk niet goed opgenomen.


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-05-13 - 17:40:01 send message to ubels1

heb je niet twee poppen in het blok?


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-05-13 - 21:28:18 send message to jeeg

hallo bedankt voor jullie reactie.
maar het is 100 procent een man en een pop.

er zijn nu in middels al 8 eitjes gelegt in het blok.ik hoop niet dat de pop door blijft gaan,want dat is echt niet goed voor haar.


Aamwilly
Website Member
Posts :18

Website Member
2011-05-14 - 13:10:02 send message to Aamwilly

ik heb dezelfde ervaring; vorige zomer 5 onbevruchte eieren; december 7 onbevruchte eieren. Ik achtte dat onmogelijk en vermoedde 2 poppen te hebben. Heb het blok weggehaald met het idee de twee dames maar samen oud te laten worden. Kennelijk is het dus toch mogelijk dat één pop binnen enkele weken 7 eieren legt. Pop heeft mank poot, misschien dat bevruchting niet lukt


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2011-05-14 - 13:33:44 send message to kaapsen

Dag jeeg,de vogel maakt dit zelf wel uit,ik bedoel hoeveel eieren er komen.

Ik heb zelf hier een grijze pop, de vogel was kaal toen ik haar kreeg en is nu nog steeds kaal,kijkt verder goed gezond uit haar ogen en ik ben inmiddels wel de tel kwijt geraakt wat eieren betreft,maar het zijn er dus nu al meer dan 200 in de loop der jaren.

ik wilde nu ook geen eieren en heb de 3 jongen bij de ouders laten zitten,die waren en zijn nu 10 maanden en heb ik vorige week maar uitgevangen, dit omdat ik zag dat de pop weer ging leggen.

Had ik ze er met plm 3 maanden uitgehaald had ik zws nu al weer het derde nestje van haar gehad.

Deze vogel zit net zoals mijn andere vogels binnen en krijgt een eigen krachtvoermengeling samen met diverse andere producten,hebben geen zonlicht.

Toen ik nog Ara,s kweekte had ik ook legsels van 8 en 6 eieren,waarvan eenmaal, 4 en 8 achterelkaar,dit was toen nog een jonge pop de eerste maal onbezet en de tweede maal,dus de 8 eieren bezet,(4).

Deze jongen werden keurig natuurbroed grootgebracht en het legsel kwam dus nadat ze het eerste vol had uitgezeten binnen plm 8 dagen het eerste nieuwe ei.

Al met al,als je vogels goede voeding krijgen maakt het weinig uit en ja,de man zal uiteraard wel moeten treden.

Gr Kees.


jeeg
Website Member
Posts :73

Website Member
2011-05-14 - 20:11:14 send message to jeeg

bedankt kees voor je reactie.ik zie wel wat er gebeurt.gr den


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-01-09 - 22:20:54 send message to giorgioo

Hallo allemaal,
heb ik ook een koppel (de ik zelf gekoppeld heb) en de pop broedt nu 4 eieren, maar helaas, na 20 dage zie ik dat de eieren onbevrucht zij...weet me iemand te vertellen waarom?
Bedankt.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-01-09 - 22:34:13 send message to giorgioo

Hallo allemaal,
heb ik ook een koppel (de ik zelf gekoppeld heb) en de pop broedt nu 4 eieren, maar helaas, na 20 dage zie ik dat de eieren onbevrucht zij...weet me iemand te vertellen waarom?
Bedankt.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-01-10 - 16:28:38 send message to wiechmann

Dit lijk mij heel eenvoudig .de,man heb ze niet bevrucht.en de reden daarvan .als iemand daar het goude antwoord op heb .hoor ik,het graag .als ieder ei wat bij mij in all die jaren gelegd is ook bevrucht was geweest en uitgekomen was en grootgekomen was . Dan was ik in financieel binnen..maar daar doen we het niet voor .het is en blijf een pracht hobby .en het is altijd spanend of alles ga hoe dat het moet.nou je kom ieder jaar wel weer voor een andere verrassing te staan.


giorgioo
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-02-01 - 23:37:05 send message to giorgioo

mmmmja...nu na een maand na de 4 onbevruchte eieren, veer eentjehappy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede