Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartelkuikens Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kwartelkuikens
tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-04-27 - 18:22:09 send message to tomhuigen1

ik heb vandaag 3 nieuwe kwartelkuikentjes uit mogen zien komen.
toen ik vanmiddag keek zag ik dat er geen pop meer op de eieren zat en toen ik voelde waren deze koud,
ik heb de eitjes weggehaald en gekeken of er nog wat in zat, in alle eitjes zat een jong maar geen een leefde, nu was mijn vraag of ik hier goed aan heb gedaan, of dat ik ze beter had kunnen laten liggen zodat ik hier volgende keer rekening mee kan houden.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2011-04-27 - 20:02:20 send message to Rogert

Weet je Tom, niemand kan jou zeggen of je er goed aan gedaan hebt.

Je hebt een hen met wat jongen lopen en ze heeft een paar eieren verlaten. Als die hen de jongen weet groot te krijgen dan heb je een paar sterke jongen overgehouden en daar mag je heel trots op zijn.

Had je alle jongen willen groot brengen dan had je de eieren moeten weg nemen en deze kunstmatig moeten groot brengen.

Dus wat is goed? Ik ben zelf voorstander van het zelf groot brengen door de ouders. En als dat dan in houd dat ik van de 10 eieren uiteindelijk maar 3 jongen groot krijg dan is dat zo. Maar die jongen zijn wel sterk en gezond.

Maar bij moeilijke soorten wil ik de dieren ook wel eens begeleiden met behulp van een broedmachine en kunstmoeder. Maar liever niet.

Iedereen bepaald wat zijn eigen normen en waarden zijn en het belangrijkste is dat jij plezier hebt aan je hobby. Daar horen leuke dingen bij (3 kuikens zien uitkomen) maar ook minder leuke dingen (rest van de eieren dood).

En als jij deze kuikens verkoopt kun jij oprecht en trots zeggen dat ze door de ouders zelf zijn groot gebracht!


tomhuigen1
Website Member
Posts :185

Website Member
2011-04-27 - 21:56:32 send message to tomhuigen1

Hartstikke bedankt voor de reactie rogert,
daar kan ik wat mee!
Ik ben natuurlijk hartstikke trots dat mijn hennetjes samen gingen broeden en dat het mannetje de jongen volledig accepteert nu maar hopen dat ze uit zullen groeien tot sterke kwartels. zal ook weer eens mijn volière updaten zodat er weer wat nieuwe fotootjes op staan.

Tom huigen




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 12 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede