Ik heb in mijn voliere o.a. een koppeltje speldids zitten en een aantal gouldamadines, op zich gaat dat goed. Het probleem is dat de splendidman totaal geen oog heeft voor de splendidpop. De splendidman zit wel continu achter de goulds aan om deze te voeren, wie weet wat kan ik ertegen doen? (zonder vogels weg te doen)
In ieder geval afzonderen. Dat de man geen interesse heeft kan te verklaren zijn omdat het nu niet de tijd is om nog te kweken, maar zo kun je ze koppelen voor het volgende seizoen.
De splendid heeft het hele seizoen geen interesse getoond, ook niet in het voorjaar. De splendids hebben wel afgezonderd gezeten maar ook dat zonder resultaat. Wordt het misschien tijd voor een andere pop of man?
Nu is het dit jaar niet zo'n best seizoen geweest voor de neophema's. Je hoort dit overal. Pas op, voor de ene wel de meeste niet. Je kunt best overwegen om een van beide te vervangen, een driftigere man bijv. Als het nog jonge vogels zijn kun je ze ook nog laten zitten tot komend seizoen.