Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > rose kaketoe kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rose kaketoe kweek
tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-02-20 - 15:39:56 send message to tom noynaert

Hallo,

Ben sinds anderhalf jaar in het bezit van een koppel rose kaketoes. Ze zijn nu beiden 5 jaar oud. Vorige week zaterdag heb ik ze wel 5 a 10 minuten zien paren en nu sleuren ze allerhande takken in het blok. Ook hebben ze in het blok een mooi kuiltje gemaakt. Denken jullie dat ik nu al eieren kan verwachten en zo ja is het hiervoor niet te koud nu? Heb in het nachthok een blok en in het buitenverblijf, maar naturlijk gebruiken ze enkel die van het buitenverblijf. Wat denken de ervaren kwekers?

MVG


Valkman
Website Member
Posts :107

Website Member
2011-02-20 - 16:41:44 send message to Valkman

ik ben niet ervaren maar ik denk dat je wel eieren kan verwachten,want mijn broers parkieten hebben ook al eieren gelegd .wel dat ze niet uigekomen zijn maar dat kwam door dat ze onbevrucht waren.
ik denk als je blok tochtvrij is dat het wel kan.
succes
gr.nando


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2011-02-20 - 17:25:03 send message to parkietje1

Hallo Tom. Bij ons vertonen de rose's op dit moment precies hetzelfde gedrag. Over het algemeen is dit wel de tijd dat de rose's beginnen. Wij hebben trouwens al een port lincoln parkiet op 5 bevruchte eieren.Als het een goed broedkoppel is komt het wel goed.


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2011-02-20 - 19:51:05 send message to sylvain

Hallo Tom ,

Je kan zeker eieren verwachten maar dit kan ook nog wel eventjes duren voor ze eieren hebben. Het is zeker al een goed teken (het paren en de takjes die ze in hun blok slepen)

Mvg Sylvain


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2011-02-20 - 20:17:48 send message to ej roelofs

bij mij zijn ook beide koppels het blok aan het slopen,1 koppel heeft nu 3 ingangen gemaakt,er ligt al zo'n 10 cm dikke laag takken in het zijn jonge koppels van 08 en 07 dus het is hun eerste keer,ben benieuwd als er eieren gaan komen dit jaar

mvg erwin


Wilhelmus69
Oud Lid
Posts :38

Oud Lid
2011-02-20 - 21:15:39 send message to Wilhelmus69

Spannend hoorwink ;)!

Denk dat je wel eieren kan verwachten.
En qua temperatuur??? Heb zelf nu een koppel grijze roodstaarten op eieren zitten buiten.
Heb geen nachthok, maar de pop houd ze goed warm.


Succes!!!


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-02-21 - 07:59:49 send message to tom noynaert

Hoi,

We wachten in spanning af. Trouwens heb ik mijn witkuifkaketoes ook zien paren en dat maakt het samen nog veel spanender. Normaal komt er bij de witkuiven een dikke week na de paring eieren. De man maakt ze stuk dus ik moet er vlug bij zijn om ze te rapen. Bij de rose duurt het precies allemaal een beetje langer. Geduld e, maar o zo moeilijk.

mvg


E.bakker
Website Member
Posts :135

Website Member
2011-02-25 - 23:20:24 send message to E.bakker

ik heb net onbevruchte eieren weg gegooid ik raap ze om dat ze soms mee gaan rollen/spelen.

ik had ze ook zien paren en binnen een week hadden ze het eerste ei.


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-02-26 - 16:34:45 send message to tom noynaert

Hallo,

Vandaag eerste ei van de rose kaketoes en in broedmachine gelegd omdat ik ze eerst goed in de gaten wil houden met hun stenen ei. Waarschijnlijk volgen er nog en hopelijk allemaal bevrucht e. Maar het zien van paring wil nog niet zo veel zeggen e(zie reactie hierboven). Mijn broedmachine staat op 37.3 en 40 procent vocht. Heb een inca 100 broedmachine van lorre en co.

mvg


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-02-27 - 10:32:37 send message to tom noynaert

Hoi,

Deze morgen eerste ei bij de witkuiven, maar man heeft er bluts in gemaakt en hierdoor komt er zelf wat eivocht uitangry. Heb hierover nagelak gedaan en in broedmachine gelegd. Zo goed als zeker is hier niets meer aan te doen, maar toch probeer ik het nog. Normaal legt ze met 5 dagen ertussen haar 2de en ik neem de man dus af. Hij buiten zij binnen en zij kan dus enkel in het blok. Nu verwacht ik morgen 2de ei van mijn rose kaketoes. Wat is dit een spannende hobby met veel emoties. Wie durft zeggen dat papegaaien kweken makkelijk is, Amai zeg


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-02-28 - 20:24:12 send message to tom noynaert

Hoi,

Vandaag 2de ei rose kaketoes. Vanaf wanneer zie je bij rosé dat ze bevrucht zijn? Het eerste ei ligt 2 dagen in broedmachine en de dooier begint precies een rode schijn te krijgen. Het tweede ei van witkuiven is afwachten

groetjes


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-03-03 - 15:29:09 send message to tom noynaert

hallo,

Vandaag 3e ei rose kaketoes en 1ste hiervan is zeker bevrucht. Vandaag ook 2e ei witkuiven en perfect kunnen rapen want de man zit apart. Ook heb ik mijn edelpapegaaien zien paren, dus er lijkt nog wat op komst te zijn.

groetjes


anges
Website Member
Posts :27

Website Member
2011-03-14 - 19:51:46 send message to anges

hoe verloopt het hier ondertussen met beide koppels?


tom noynaert
Website Member
Posts :36

Website Member
2011-03-14 - 21:20:02 send message to tom noynaert

Hallo,

5 eitjes van de rose kaketoes waarvan 1e 3 bevrucht, vierde niet en 5e wel bevrucht. Dus 4 bevruchte eitjes. 1 bevrucht eitje van de witkuiven en vandaag keek ik in blok van bonte boeren en zag 2 eitjes liggen. Hopelijk komen eitjes uit.

mvg



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede