Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vogels administratief Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogels administratief
tibi
Website Member
Posts :78

Website Member
2011-01-20 - 19:08:49 send message to tibi

Hallo,
Ik kweek al enkele jaren vogels maar nu wil ik me daar wat serieuzer mee bezighouden. De vogels ringen en al de gegevens bijhouden enz. Nu is mijn vraag als je informatie over je dieren bijhoudt wat dan de belangrijkste dingen die je over de vogel moet bijhouden. bv. geboortejaar, kweek enz.

Alvast bedankt,
Thibaut


perushke012
Website Member
Posts :104

Website Member
2011-01-20 - 20:15:49 send message to perushke012

beste Tibi ,

ik doe het zo: ik schrijf de kleuren en eventuele splits indien gekent op van de ouders,
de datum van het eerste ei tweede ei enz. dan het uitkomen van de eitjes. dan de kleurmutaties van de vogels het ringnummer indie hij er een heeft.zo doe ik dit. misschien zijn er nog mensen met ideeen voor een goede kweekadministratie.

hopelijk kan je hier al iets mee.

mvg perushke012


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-01-20 - 20:26:16 send message to Rik

Hieronder een voorbeeld van hoe ik het doe. Gewoon een word-bestandje. Simpel maar het werkt wel. De vogels heb ik even als voorbeeld ingevuld.

Zorg wel dat je de ringnummers heel nauwkeurig invult. Het is soms jammer dat als je geslachtsbepalingspapieren hebt waarbij de de nummernotering een 'rommeltje' is. Da's zonde.




Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-20 - 21:01:12 send message to Max.Weijers

Het belangrijkste wat ik altijd vind om bij te houden (vooral bij onze raszuivere grasparkieten) is dat je weet welke jongen van welke ouders zijn en wie broer en zus van elkaar zijn. zodat je geen inteelt kweekt, echter kan een keer, en als het echt nodig is twee keer inteelt geen kwaad. er zijn ook wel gevallen van vele generaties inteelt wat goed gaat, maar dit probeer ik toch te vermijden omdat het later toch ooit een keer fout gaat.

Max


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-20 - 22:14:57 send message to whitebulldog

je hebt er hele mooie programma's voor het heet geloof ik zoo easy ( moet je even googelen)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede