Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > universeel voer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : universeel voer
Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-11 - 20:59:11 send message to Ruben31

Wat zit er zoal door universeelvoer en kan ik dit dagelijks mengen met eivoer voor mijn pyrrhura's?

mvg


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-11 - 21:15:52 send message to arjandaf

naar mijn mening . zit er veelste veel ijzer in universeel voer, om dit elke dag te verstrekken


gr arjan


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-11 - 21:17:55 send message to Ruben31

Hou zou jij het dan voeren arjan.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2011-01-11 - 21:24:11 send message to Max.Weijers

Ik geef alleen aan de zangvogels univerzeelvoer. Echter eten de fazanten er ook van mee, maar de kromsnavels heb ik er nog nooit van zien eten.
Ik geef wel eivoer aan de parkieten, ik meng dit om met een beetje geweekt koeskoes, dit eten ze je echt uit de handen.

Je hebt trouwens meerdere soorten uni, wij hebben goudpaté gemengd met insecten en kleine visjes. Dit geven ze ook in het Loro Parque.

Max


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-11 - 21:30:59 send message to whitebulldog

ik meng universeelvoer 50% 50% met mijn eivoer en verstrek regelmatig tot iedere dag, en geen enkel probleem mee tot nog toe al zeggen sommigen dat je in het rustseizoen niet iedere dag eivoer mag verstrekken.
Mijn vogels zitten onverwarmd, en ik voer ze dit er gewoon bij, en gaat uitstekend tot nog toe.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-11 - 21:34:54 send message to arjandaf

ik voer ook elke dag gewoon eivoer en in het kweekseizoen gaan de porties omhoog , maar universeel voer ben ik mee gestopt vanwegen het ijzer gehalte en als je kijkt hoe veel #%^& zooi er in zit ...


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-11 - 21:38:01 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik las net dat er insecten in zitten.
Mijn bedoeling was om het eiwit gehalte nu al iets omhoog te krikken.

Zou ik gemalen insecten dan zo door het eivoer kunnen doen.Of krijgen ze dan weer teveel eiwitten in hun voeding,een teveel van een bepaald voedingsdeel lijkt me ook niet goed.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-11 - 21:38:53 send message to whitebulldog

vond net dit nog in het forum:

quote
2007-11-14 - 18:07:50

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn pyrrhura's krijgen bijna elke dag vruchtenpate van orlux of eivoer(cede)gemengd met fruit (appel, wortel, peer of banaan)

Om een indruk te geven, een koppel krijgt twee volle eetlepels van deze mengeling. Nu hoor ik verschillende berichten. Een kweker zegt dat het nodig is om in deze periode regelmatig eivoer/vruchtenpate te geven. Een andere voert nu bijna geen eivoer, bijna alleen maar zaad met wat fruit.

Ik heb de indruk dat mijn vogels het beter doen wanneer ze regelmatig wat eivoer/vruchtenpate krijgen. Bovendien zitten mijn pyrrhura's onverwarmd. Ze hebben dus meer energie nodig.Bij dit alles krijgen ze ongeveer twee volle eetlepels zaadmengeling per dag. Bijna alle koppels hebben dit na 24 uur om en nabij op.

Hoe kan ik nu nagaan of dat ze niet te snel vervetten? Wat doen jullie? Ik vind het vervelend om de vogels regelmatig te moeten vangen om ze te controleren op hun conditie.

Het komt eigenlijk op het volgende neer: Kan een jullie een leidraad geven, "wat nu te voeren?"
Wel of niet elke dag eivoer?

Alle tips en meningen zijn welkom....




arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-01-11 - 21:41:50 send message to arjandaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

euhm happy :) .. waarom elke dag ( in mindere maten of juist meer ) eivoer verstrekken aan je vogels .,. eivoer zorgt ook voor een goeie jump start voor je jonge vogels ! dus als de ouders dit altijd gegeten hebben en dus eivoer kennen . geven ze dit zonder problemen door aan de jonge vogels ./ vraag me wel af waarom ik steeds meer en meer lees mijn vogels krijgen bv : 1 eetlepel of meer ,., als mijn vrouw mijn eten zo durft af te meten .breekt de $%#^&%$ uit

arjan


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-11 - 21:44:32 send message to Ruben31

Ik voer mijn vogels ruim.
Beter teveel voeren dan te weinig,elke morgen mieter ik een bodem zaad weg en krijgen ze nieuw zaad,water en eivoer.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-11 - 21:48:15 send message to whitebulldog

ik voer op zich ook volle bak ( altijd gedaan) alleen m.n de grotere parkietensoorten/papegaaien willen nog wel eens alleen het lekkere ( zonnepitten /pindás) eruit eten, en daardoor het andere zaad in mindere mate opnemen.
Als zodadelijk het weer zachter gaat worden, ga ik toch ook wat gerantsoeneerder voeren zodat ze toch ook min of meer gedwongen worden de rest ook te gaan opeten. Tekort zal ik ze nooit en te nimmer doen, gooi liever wat voor de vogels buyiten als dat ik op voer zou moeten bezuinigen.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-11 - 21:54:06 send message to Ruben31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ik een bak met zaad de hele dag laat staan hebben ze van alles wat gehad.

Ze beginnen uiterraad met de witte zonnepitjes die in het voer zitten,is dit op dan moeten ze de rest wel opeten.Zie wel dat ze van alles wat hebben gehad,en soms gooi ik er nog een klein handje gestreepte zonnepitten door aan het eind van de dag.Vlak voordat ze dan het nachthok invliegen hebben ze een goede bodem voor de nacht.Met dit frisse weer mogen ze best wat meer zonnepitten.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-11 - 22:05:18 send message to whitebulldog

probleem alleen is dat menig papegaaienmengeling stijf staat van de zonnepitten, en ze dus toch te veel van de zonnepitten binnenkrijgen tov het andere zaad, en nu laat ik het in deze kou oogluikend toe, maar door gerantsoeneerder te voeren hoop ik te bewerkstelligen wat jij hierboven beschrijfd nl dat ze ook de rest gaan aanpikken. Tot nog toe merk ik gewoon dat ik teveel voer, en ze zichzelf prima kunnen rededden met "het lekkere", en ik denk dat ze zichzelf daar gewoon veel en veel te kort mee doen, en als het warmer wordt te snel gaan vervetten.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2011-01-11 - 22:32:35 send message to freddy321

om het eiwit gehalte wat op te krikken kun je ook wat meelwormen door het eivoer doen vinden ze ook wel lekker


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-01-11 - 22:33:05 send message to Ruben31

Ik gebruik teurlings eurotop grote parkiet 228 zaad.
Zitten erg weinig zonnepitten in,ik vul zelf de zonnepitten aan.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-01-11 - 23:00:29 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
ik voer ook elke dag gewoon eivoer


@arjandaf

Hoeveel ijzer zit daar in?
meer dan 70 PPM?

Je hebt al universeelvoeren met minder dan 70 ppm ijzer.

Groeten Rene



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede