Hangt er allemaal vanaf. Heb je verwarming in de plaats waar je je vogels houdt? Als het verwarmd is kan je daar inderdaad al mee beginnen, ikzelf heb geen verwarming en begin pas als het niet meer echt vriest 's nachts.
ze zitten buiten in hun nachthok zonder verwarming maar het heeft nog niet binnen gevroren altijd rond de 3-5 graden als het koud is anders rond 10 graden
Je kan al eens proberen met een nestkastje op te hangen, dan eens kijken wat ze doen, maar ik beloof niks kan zijn dat ze er pas aan beginnen als het wat warmer wordt.
ik ben net in mijn hok geweest het was er 10°C Kan ik ze misschien dan al deze week in hun kweekkooien zetten en dan pas over 2 weken nestkastjes hangen?
Want mijn broer die heeft al de hele winter doorgekweekt met zijn kuifzebravinken en geen problemen gehad
zebravinken kweken bij vrieskou is geen probleem wil je echter kweken voor TT dan ga je inboeten op formaat bij je jongen.De energie die ze besteden aan zich warm te houden gebruiken ze niet meer om uit te groeien.
ik had een vraag wat zijn je lichturen en onder de 14 graden zou ik er niet aan beginnen dus geen kastjes of je zou ze moeten verwarmen tot 15 gr dan maak je een redelijke kans anders verlies je erg veel vogels en dat zou zonde zijn toch