Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > roodsnaveltok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : roodsnaveltok
krzysiek007
Website Member
Posts :54

Website Member
2010-12-13 - 20:15:57 send message to krzysiek007

Ik weet niet waarom mijn vorige topic was op slot, dus heb ik besloten om een nieuwe start

Vandaag heb ik nieuwe foto's en hoe om te denken of het een koppel of twee mannetjes


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-13 - 20:21:48 send message to Rogert

De foto is helaas niet zichtbaar. Maar als beide vogels een rode snavel hebben zijn het twee mannen.

Aangezien u twijfelt aan het verschil in geslacht kan ik u blind meedelen dat u er twee van hetzelfde geslacht heb. Tenzij het net uitgevlogen jongen zijn.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-12-13 - 20:44:24 send message to Ton Koek

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Als je het adres van de foto kopieert en in een nieuw venster plakt, werkt het wel.


2 mannen dus.


de koning
Website Member
Posts :22

Website Member
2010-12-28 - 22:17:04 send message to de koning

Ik denk dat Rogert in de war is met de von der decken tok, daarbij hebben de mannen een rode en de poppen een zwarte snavel.
Bij de roodsnavel tok hebben zowel de man als de pop een rode snavel,zie ook http://neushoornvogel.nl/vogeldb/Roodsnaveltok.htm
ik heb zelf ook een koppel gehad, en het grootste verschil zie je in formaat en de snavel van de man is wat groter, als ik de foto zo bekijk lijken het mij 2 poppen als ik naar de grootte van de snavels kijk.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-12-29 - 00:24:09 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Laat ze maar even dna sexen. De snavelkleur zegt namelijk niet alles. Er zijn ondersoorten waarbij de man een volledig rode snavel heeft.
Of beide vogels van dezelfde ondersoort zijn, kun je controleren aan de onderzijde van de vleugels. Het aantal daar aanwezige witte veren (2 of 2,5 of 3) moet bij beide vogels gelijk zijn.

Dit is een voorbeeld van een gesexte MAN:



En dit is een gesexte MAN van een andere ondersoort (met zwarte ondersnavel)



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-12-29 - 08:58:33 send message to Rogert

Ik ben inderdaad in de war geweest met de "Von der Deckens tok".

Er zijn inderdaad 4 ondersoorten van de roodsnaveltok en deze hebben in volwassen kleed ook verschillende kenmerken. Zo kun je bij een enkele soort een kleirverschil in oogkleur zien, is de grofheid van de snavel duidelijk verschillend, de kleur van de snavel is rood of oranje maar ook de kleur van de kop kan verschillen van wit, tot vaal tot grijs.

Het is dus ook heel belangrijk om te weten welke ondersoort het is en dat je probeert te voorkomen dat ze kruisen met andere ondersoorten.

DNA seksen is dan een goede uitkomst, want ik zou denken dat het hier twee mannen betreft.

Maar laat ons wel de uitslag weten. Dan kunnen wij er ook nog wat van leren!


krzysiek007
Website Member
Posts :54

Website Member
2010-12-29 - 18:34:39 send message to krzysiek007

Hun ouders, man en vrouw aan de rechterkant met de jonge vogel
http://img413.imageshack.us/i/samecotec.jpg/
http://img704.imageshack.us/i/p1070060s.jpg/
Morgen voegt betere foto's van mijn vogels


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-12-29 - 20:59:41 send message to Karel



krzysiek007
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-01-09 - 10:44:39 send message to krzysiek007

Ik moest een DNA-test uit te voeren, maar ik weet zeker dat hij heeft twee mannetjes, want ik zag gisteren de bestrijding van vogels, hoewel nog steeds stille lente, dus ik zal moeten pik vrouw.
In februari ga ik naar Zwolle, en er kan iets kopen!


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2011-01-09 - 12:13:06 send message to Niltava

Lol de vertaalmachine doet leuk werk!laugh :D


krzysiek007
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-11-14 - 18:14:41 send message to krzysiek007

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

DNA-test gedaan en ik heb een paar, maar het vrouwtje is nog steeds agressief ten opzichte van de man. Is in deze vogels zijn vrouwtjes kiezen hun partners? Ik vraag me af over de aankoop van een ander mannelijk
mijn filme
http://www.youtube.com/user/jt8xv


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-14 - 18:53:49 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het wijfje kan inderdaad heel dominant zijn en het mannetje tot bloedens toe op de kop pikken.

Bij mijn koppel was het over toen ze begonnen te nestelen.
Door het verstrekken van meer vlees en levend voer, werd het mannetje wat "stoerder" en begon hij het popje regelmatig te voeren.
Blijkbaar was het haar daar om te doen.

Volgens mij is de agressie van de pop er op gericht om zich ervan te vergewissen dat deze man "betrouwbaar" is.
M.a.w. gaat hij voor mij (en mijn jongen) zorgen als ik straks ingemetseld zit.



krzysiek007
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-11-14 - 19:14:57 send message to krzysiek007

Voor mij is dit veel vrouwelijke prubuje karmische vaker man, dat hij soms ook probeert te voeden de timide, maar het is slechts wanneer hij is al vol. Op dit moment, veel vaker vrouwelijke voert agressieve pose, dan het aanvallen van de man. In het voorjaar wanneer de volière een klei container gaf met het vrouwtje meteen begonnen een wanden in het gat, maar de vogels waren uit de late broedsels (september) en er was niets van de jongeren.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-14 - 22:31:18 send message to Karel

Wat voer je de vogels op het moment. In welke verhoudingen fruit, vlees en levend voer?


krzysiek007
Website Member
Posts :54

Website Member
2011-11-15 - 08:41:53 send message to krzysiek007

Op dit moment geef ik fruit ongeveer 10% vlees 60%, gedroogd (Bombyx mori), ongeveer 20% van de pellets resterende NutriBird H-16, en levende insecten.
Sinds het najaar daling van het aantal levende insecten en geef ik meer vlees, eten in het voorjaar van fruit in het bijzonder węcej (aardbeien, frambozen en rode stromen)


Max Weijers
Website Member
Posts :253

Website Member
2011-11-17 - 18:44:12 send message to Max Weijers

hier probeer ik jullie het verschil tussen de 5 verschillende soorten uit te leggen, tegenwoordig zijn het geen ondersoorten meer.

T.erythrorhynchus: oog is zwart naakte washuid is rood, zwartgrijze strepen op de oordekveren en wangen.

T.damarensis: oog is zwart naakte washuid is rood. geen strepen op de wangen of oordekveren.

T.rufirostris: Oog is geel, naakte washuid is rood. tot op de borst zwartgrijze strepen.

T.ruahae: oog is geel, naakte washuid is zwart. oordekveren en wangen zijn zwartgrijs gestreept.

T.kempi: Oog een naaktwe washuid is zwart. oordekveren en wangen zijn zwartgrijs gestreept.

De tekeningen die ik voor me heb laten zien dat alle roodsnavel tokken een zwarte ondersnavel hebben, alleen de poppen van de erythrorhynchus en de damarensis hebben minder zwart op de ondersnavel?

Max



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede