Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > suikermais Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : suikermais
Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2010-11-01 - 19:33:18 send message to Jan van Dessel

hallo allemaal,
Mijn papegaaien zijn dol op verse maiskolfen.
Mijn vraag is als de maiskolfen op zijn kan ik dan overgaan op die vacuum verpakte suikermais uit de supermarkt?


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2010-11-01 - 20:11:58 send message to parkietje1

Wij geven door het eivoer onze vogels geconcerveerde mais. We spoelen dit eerst uit, laten het uitlekken en doen het dan door het eivoer. Alle vogels zowel de grote parkieten als de papegaaien zijn er dol op. We doen dit al jaren en heb er geen negatieve ervaringen mee.


Ronny123
Website Member
Posts :42

Website Member
2010-11-01 - 20:22:47 send message to Ronny123

Je kunt natuurlijk ook nu de verse kolven invriezen......Ontdoe de kolven dan eerst van de bladeren en vries de kolven meteen in. Hoe eerder de kolven zijn ingevroren, hoe beter de smaken behouden blijven.



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-11-02 - 10:42:14 send message to Rogert

Ik denk dat de naam al omschrijft dat suikermais meer suikers bevat dan gewone mais. Maar ik kan even niet zo snel de analyse op internet vinden.

Maar wat mijn visie daar op is dat als je voedermiddelen met meer suikers aan je dieren geeft deze ook meer energie binnen krijgen. Als ze deze energie niet kwijt kunnen kan je je indenken dat de vogels elkaar gaan irriteren en eerder vet zullen worden.

Suiker bij mensen heeft tot gevolg dat ze vlak na de opname veel energie hebben en dus een beetje hyper worden. Maar aan het eind van de dag zijn ze zo hyper geweest dat ze daarna inzakken van vermoeidheid. Suiker is erg slecht voor mensen.

Uit eigen ervaring: ik ben een echte zoetekauw. Dronk veel koffie met suiker en was aan het eind van de dag helemaal uitgeblust. Ik moest ook echt 8 uur slapen. Tegenwoordig drink ik alleen nog koffie met stevia en sindsdien heb ik aan zes tot 7 uur genoeg slaap. De verbranding van de suiker maakte mij oververmoeid en ik was ook een stuk dikker.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2010-11-02 - 11:05:35 send message to Ton Koek

De mais die voor menselijke consumptie geteeld wordt, is allemaal suikermais.
De zogenaamde snijmais is voor veevoer.

"Ook wordt in Nederland suikermais (Zea mays convar. saccharata) voor de verse consumptie geteeld. De korrels worden in het zogenaamde melkrijpe stadium geoogst. Het optimale oogststadium wordt bereikt als de kolfkwast donkerbruin verkleurd is, de korrels tot bijna bovenin de kolf warmgeel van kleur en nog niet ingedeukt zijn. Er kan onderscheid gemaakt worden in extra zoete en normaal zoete suikermais. Normaal zoete suikermais heeft een vrij laag suikergehalte en wordt in Nederland weinig geteeld. Extra zoete suikermais kan, doordat de omzetting van suiker naar zetmeel genetisch geblokkeerd is, wel tot 20% suiker bevatten."
Bron wikipedia



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede