Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vitamines bij papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vitamines bij papegaaien
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2010-09-24 - 21:42:25 send message to michatje

hallo allen,

heeft er iemand van jullie ervaring met het geven van "catosal" vitamines aan zijn of haar papegaaien?zoja,wat zijn jullie ervaringen ermee??alvast bedankt
hopend op een antwoord


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-09-25 - 09:31:01 send message to Rogert

Hoi Michatje,

Ik heb geen ervaring met het geven van vitamines aan papegaaien. Maar als ik je mag adviseren:

Als je vitamines aan je voeding moet toevoegen, met behulp van preparaten, om je dieren gezond te houden dan heb je dus een gebrek aan je voeding. Met een beetje research, advies van ervaren fokkers en een uitgebreid dieet moet je je dieren gezond kunnen houden.

Vitaminen klinken altijd wel gezond maar met vitamines kun je ook tegenover gestelde reacties krijgen. Sommige vitamines in overvloed veroorzaken gebreken en kunnen zelfs toxisch werken.

Probeer je voeding te analyseren. Als je een gebrek aan je vogel ziet zoek je uit welke vitamine en mineralen daar mee te maken hebben en deze probeer je terug te vinden in een voedingsstof en niet in een preparaat. Op die manier kun je ook te werk gaan.

Succes


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2010-09-25 - 11:02:28 send message to michatje

dag rogert,