Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > worden de kwekers luier of ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : worden de kwekers luier of ??
arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-28 - 19:19:15 send message to arjandaf

steeds meer zie ik de verhalen van mijn broedmachine en mijn vochtregelaar enz enz enz vandaar de stelling worden kwekers luier of is de uitdaging van natuurbroed niet groot genoeg ?????

gr arjan


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-28 - 19:22:11 send message to mijnkaketoes.nl

Voor mij blijft de natuurbroed DE uitdaging.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2010-04-28 - 19:32:26 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vind ik ook.
Gisterochtend vond ik de eieren van een koppel blauwvleugel kookaburra's kapot op de grond.
Had ik ze dus beter in de broedmachine kunnen leggen? Misschien wel, maar de volgende keer mogen ze het tóch wéér zelf proberen. happy :)

De aanhouder wint...en de voldoening zal des te groter zijn.wink ;)


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-04-28 - 19:37:26 send message to Rogert

Natuurbroed is het meest wenselijk, maar soms moet je je dieren op gang helpen of noodgrepen toepassen.

Denk niet dat het met luiheid te maken heeft want handopfok en broedmachinekweek kost volgens mij meer tijd dan natuurbroed.

En je kan ook op de hoogte blijven van de werking van de broedmachine door te blijven lezen, vragen en visie's te delen.

Je kan maar beter je machine laten meedraaien op de achtergrond en weten hoe het werkt, dan dat je je eieren weg gooit.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-28 - 20:18:44 send message to arjandaf

rogert,


een noodgreep ? hoe moet ( of mag ) ik dat zien ??jongen terwereld helpen met een BM die het in de natuur vanwegen een gebrek niet redden ? of produktie verhoging . en handopfok daar mogen de mogelijke gevolgen ook onderhand van bekend zijn denk ik dan maar

arjan


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2010-04-28 - 20:31:31 send message to Rogert

Ja, van al deze zaken ben ik op de hoogte en ik ben daar geen voorstander van.

Maar als het blijkt dat mijn vogels onrustig broeden en ik de eieren tijdelijk in de BM leg, om ze vervolgens bij uitkomst terug te leggen, zie ik daar geen kwaad in.

Maar deze discussies zijn al vaker gevoerd op VA en ik denk dat de meningen daar over verdeeld zijn. Deze discussie zul je nooit winnen of verliezen als je geen heel goed onderbouwd verhaal neer schrijft, want wat is de grens?

Is de grens het uitbroeden in een broedmachine? Is de grens het opfokken met de hand? Is de grens het opfokken onder pleegouders? Is de grens het houden van dieren in gevangenschap in het algemeen? Of is de grens dat mensen in het algemeen de controle willen hebben over de natuur?


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-28 - 21:15:38 send message to arjandaf

snap wel wat je bedoeld maar als je al sommige dus bijna alle onderwerpen moet mijden omdat ze al een keer in die vorm of in woorden van de zelfde strekking gestart zijn denk ik toch dat het hele forum gebeuren op zijn gat gaat. och wat is de grens in mijn gedachten is een koppel pas een goed koppel als ze de gelegde eieren uitbroeden enz tot de gekipte jonge vogels zelfstandig op stok zitten ..zonder hulp van een computergeregeld machientje


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-28 - 21:42:47 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Karel (Hans

Ben het helemaal met je eens. Afgelopen jaar had ik 2 bezette eieren die net voor het uitkomen toch mis gingen. Ik heb ook via hier veel reacties gehad van dan leg je ze toch wel in de BRM volgend jaar he? En zonde van de die dure vogels . En niet zonde van die mooie vogels. Dus tja kan me niet aan de indruk onttrekken dat geld hier ook een belangrijke factor is. Maar goed ze mogen het mooi zelf blijven proberen. Net wat jij zegt als het lukt wat zal de voldoening dan groot zijn.


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-04-29 - 00:11:15 send message to eckers

vorig jaar pikte mijn kraanvogels hun eieren kapot,ze hebben toen nog eens gelegd en weer hetzelfde,ik had toen de eieren ook in het broedmachine kunnen leggen(heb dit niet gedaan,ik wilde ze het zelf laten proberen),dit jaar heb ik een paar nepeieren in de voliere gelegd,en nu laten ze hun eigen ei heel,en zit ze fijn te broeden,ik vind niets mooier dan natuurbroed om te zien,maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen voor het broedmachine kiezen,als er niets anders op zit,ik denk niet dat het met luiheid heeft te maken,zoals al eerder gezegd,gaat er dan meer tijd in zitten,maar iedereen geniet op een andere manier van zijn hobby


eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2010-04-29 - 00:14:21 send message to eckers

eventjes voor de duidelijkheid,de nepeieren heb ik er een tijd ingelegd voordat ze aan het broeden waren,dus ze broed op haar eigen eieren


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2010-04-29 - 08:59:17 send message to arjandaf

ok ze broed op haar eigen eieren omdat de sloop pogingen op de nep eieren niets uithaalde .
ja ja lui is mischien niet het goede woord maar zoals Henk aan Karel uitlegde over duur en of mooie vogel / je loopt ook het risico dat de nakomelingen moeite hebben met elk natuurlijk broedgedrag ( later )


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2010-04-29 - 14:22:04 send message to mijnkaketoes.nl

Jan Willem

Ja hoor ook daar is wat voor te zeggen.

Henk


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-04-29 - 17:21:42 send message to freddy321

volgens mij zijn de kwekers vandaag de dag ,zo lui als ijzer.


maewim
Website Member
Posts :159

Website Member
2010-04-29 - 20:00:57 send message to maewim

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

freddy 321 wat bedoel je dat de kwekers lui zijn
eerst even je hand boven je hoofd houden en zien wie er onder staat alvorens andere kwekers uit te maken dat ze lui zijn


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2010-04-30 - 10:25:02 send message to freddy321

hoi,
je moet het niet te serieus opvatten.
denk zelf dat het kweken van vogels, los staat van luiheidwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2010-04-30 - 19:00:37 send message to ParkietenPeter

Ja de discussie gaat erom dat er de laatste tijd zoveel vraag is omtrent broedmachines. Dan komt het toch bij je op, waarom? Uit gemakzucht? Gaat het broeden zo moeilijk? Levert het meer op? OFzoiets?

Logische vraag, die niet te zwaar opgevat moet worden, maar wel iets is om over na te denken.

wink ;) Peter



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede