Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe oud moeten de grotere arasoorten zijn om zich voort te planten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe oud moeten de grotere arasoorten zijn om zich voort te planten?
August
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-08-02 - 22:45:07 send message to August

Normaal heb ik altijd gehoord dat ze minimum 10 jaar oud moeten zijn om zich voort te planten.(broeden en jongen opbrengen).
Behalve de blauwgele die zouden het al doen vanaf 6 jaar.
Welke soort is nu het moeilijkste om mee te kweken ? Zijn het de groenvleugels of andere ?
Kortom wie kan er meer uitleg geven alsook enkele tips om het kweken positief te beinvloeden ?
happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-02 - 23:40:36 send message to Hawkeye_NL

De meeste ara soorten zijn vanaf ongeveer een jaar of 5 a 6 al broedrijp. Ermee kweken is echter niet altijd zo makkelijk als je zou willen. Hoewel er zeer goede resultaten worden behaalt met de verschillende soorten zijn er een aantal zaken waar je echt op moet letten. Ik denk dat de geelvleugel ara's het moeilijkst zijn om mee te kweken. (persoonlijke mening).
Ara's zijn zeer agressief als ze in het broedseizoen zitten. Ze zijn vaak zo vel dat ze in hun woede hun eigen eieren of jongen vertrappen. Wil je een keer goede en duidelijke informatie over het kweken met ara's dan moet ik je verwijzen naar de echte ara kweker. In mijn ogen kan Bert Smedinga je het best informeren over de kweek met verschillende soorten gezien het feit hij meerdere soorten heeft. (en wat een mooie exemplaren.) Kijk maar eens op www.birdpages.nl Overigens kent hij ook weer een jonge man die alles weet over de geelvleugel ara.

Respect,
Erwin


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2004-09-25 - 21:11:38 send message to Amara

alles hangt af van de vogels zelf,mijn blauw gele
zijn ondertussen ruim 10 jaar en broeden als alles goed gaat om de 2 jaar,waarbij ze de eerste legsels verprutsten,(onbevrucht,jongen laten sterven,...)hoort er allemaal bij.Mijn macao's kocht ik als jonge vogels,2poppen,en ruilde er eentje om voor een éénjarige man.
Op de leeftijd van 3jaar(de pop) legde ze haar eerste eieren,jammer genoeg on bevrucht dit jaar legde ze opnieuw en terug onbevrucht,de man is nu pas 5 jaar en echter nog te jong,dus als ze echt willen,zijn ze er vlug bij!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede