Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vechtende frankolijnkwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vechtende frankolijnkwartels
wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2010-04-20 - 22:43:29 send message to wilbor

Medehobbyisten.

Het volgende heeft zich voor gedaan.Nadat de hen was overleden kon ik na enige weken later aan twee nieuwe frankolijnhennen komen.Omdat ik niet met zekerheid wist of twee hennen bij de haan plaatsen wel goed zou gaan heb ik er eerst één geplaatst in de voliëre. Direct vloog de haan achter de hen aan wat tot een bijna fatale afloop zou lijden voor de hen. De hele nek kapot tot bloedens toe.Toen de hennen apart in een kooi gezet waarbij de haan de beide wel kon zien maar niet aankomen. Dit zo'n 14 dagen laten zitten en vanmorgen de beide hennen in de vlucht geplaatst maar weer toonde de haan een zeer agressief gedrag. Toen het besluit genomen om de haan uit te vangen en die in een aparte kooi te zetten waardoor ze zijn gescheiden van elkaar maar wel kunnen zien.Heeft iemand hier de zelfde ervaring mee en of wat is de eventuele oplossing. Bij voorbaat dank voor Uw reactie.

M.v.g.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2010-04-20 - 23:04:50 send message to hoogervorst

Wilbor,
je maakt de fout door hennen in het territorium van de haan te plaatsen. Alleen alle kwartels tegelijk in een andere ren plaatsen zou een oplossing zijn, dan heeft niemand nog een territorium. Ik praat uit ervaring bij duurdere soorten en dan wordt je gauw wijs. Heb mannen van poppen moeten redden en heb nu 4 losse vogels zitten die naar 2 nieuwe vluchten moeten gaan, als ze klaar zijn.
Succes Ronald


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2010-04-22 - 11:47:26 send message to wilbor

Dank voor Uw reactie.

M.v.g



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede