Auteur |
Onderwerp : mooi (bij een ander) |
termaat
Website Member
|
2008-03-06 - 21:03:05 |
|
|
Papegaaienboer
Website Member
|
2008-03-06
-
21:07:14 |
|
Wat is daar door het gaas getrokken? een rosekaketoe?
Heb zelf ook wel eens vogels verspeeld aan een sperwer maar nooit groter dan een grasparkiet.
|
termaat
Website Member
|
2008-03-06
-
21:07:20 |
|
dit zijn veertjes van een rubino bourke pop, net 2 eitjes in het blok liggen. ze leeft nog wel maar is flink beschadigd, aan de snavel en kop door tegen het gaas vliegen en op het onderlijf doordat ze geraakt is door de vogel.
nu maar hopen dat ze het haalt, de man is ook beschadigt aan de kop.
ik vind de roofvogels echt geweldig, maar kreeg vanmiddag toch wel een dubbel gevoel toen ik thuis kwam van mijn werk
|
Papegaaienboer
Website Member
|
2008-03-06
-
21:09:15 |
|
Zo dat was een snelle reactie . Ja die heeft wel ongeveer dezelfde kleur veren als een rose, vergissing mijnerzijds. En het formaat van die vogel past ook beter bij een sperwer als prooi.
|
Papegaaienboer
Website Member
|
2008-03-06
-
21:10:48 |
|
Maar hopelijk red je pop het wel, de eitjes zou ik me nu even minder druk om maken. Sterkte met deze tegenvaller.
|
termaat
Website Member
|
2008-03-06
-
21:15:06 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
ik reageer niet altijd zo snel hoor
mijn moeder paste vandaag op bij ons en kon deze foto maken, slechts op 5 meter afstand.
is het trouwens wel een vrouwtjes sperwer? ik weet namelijk niet zo heel veel van roofvogels
|
rupicola
Website Member
|
2008-03-06
-
22:57:05 |
|
Dubbel gaas en dit probleem is voor altijd over!
|
Hobby-handel
Website Member
|
2008-03-06
-
23:02:30 |
|
quote Dubbel gaas en dit probleem is voor altijd over!
Waarom is het dan over?
De bourkeparkiet is toch niet gepakt, ze heeft zich beschadigd door het in paniek een uitweg zoeken. Dubbel gaas lost dan echt niks op. 10 dubbel misschien wel, dan zien ze elkaar niet meer
|
meyer
Website Member
|
2008-03-06
-
23:16:50 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Daar zit wat in.
Het is ook de schrik reactie van je vogels welke veel schade aanricht.Een vogel breekt zo zijn nek tegen de gaas als hij wil vluchten, daar helpt geen dubbel gaas aan.
Groeten Meyer
|
rupicola
Website Member
|
2008-03-06
-
23:38:39 |
|
Dit bericht is 2 keer gewijzigd
(correcties)
Bij mij komen de sperwers bijna dagelijks letterlijk over de volières.
(Kennelijk liggen mijn volières precies op de route van hun dagelijkse patrouilles.)
Mijn vogels (Pyrrhura) schieten dan allemaal naar de binnenverblijven om vervolgens korte tijd daarna weer naar buiten te gaan.
De amazones vliegen alleen terug onder een afgedekt deel en gaan niet naar binnen!
M.a.w. de vogels moeten natuurlijk wel een beetje weg kunnen komen van het gevaar!
Ook de buizerds zijn regelmatig in de buurt en komen ook wel eens wat al te dicht over.
De reactie op de buizerds is over het algemeen overigens veel minder heftig.
Dit heeft waarschijnlijk alles te maken met het aanzienlijk grotere verrassingseffect van de sperwers.
N.B. Tot op heden heb ik echt nog nooit enig nadeel (ook niet t.a.v. het broedproces) van dit gedrag kunnen vaststellen.
Nogmaals, de vogels moeten natuurlijk wel een veilig heenkomen kunnen zoeken in dekking c.q. een binnenverblijf.
|
tuga
Website Member
|
2008-03-07
-
08:38:48 |
|
Ik woon ook mooi achteraf maar heeft wel als resultaat dat ik bijna geen vogels in buitenvolieres kan hebben alles geprobeerd en en ook bijna is zich al een keer dood geschrokken. Alle soorten parkieten, ik heb een keer gezien dat een bergparkiet zo dood neerviel bij een aanval van een buizerd, die gaan gewoon dansen op de voliere. Moet ze met de er afslaan met de hark. De enige parkiet die het altijd volhoud is de halsbandparkiet.
vr gr Gerjan
|
blg
Oud Lid
|
2008-03-07
-
09:49:17 |
|
Woon in de bebouwde kom, regelmatig de torenvalk op bezoek en soms de sperwer.
Vroeger op school geleerd de merel is een schuwe bos vogel, zo passen zich ook de roofvogels aan.
Een oplossing kan zijn span op 10 cm. grof kippen gaas over de volière, klappen ze daar eerst op en ze kunnen er niet overheen lopen, werkt ook tegen katten op de volière.
|
Karel
Website Member
|
2008-03-07
-
13:02:48 |
|
Het is zo te zien idd een sperwerwijfje.
Zoals rupicola al zegt veroorzaken sperwers (en haviken) over het algemeen meer onrust dan buizerds en torenvalken. Dat is hier bij onze volieres ook zo. Blijkbaar herkennen ze de Acipiters als typische vogeleters.
Het is zelfs zo sterk dat een getrainde torenvalk wegvlucht voor een sperwer, maar blijft zitten als er een buizerd overvliegt.
Het spannen van een net op 10cm van het gaas helpt goed. Ik heb zelf een gedeelte van een voliere die vaak werd aangevallen overspannen met een camouflage-net (te koop in de dump) en dat staat nog aardig ook.
|
medaar
Geroyeerd
|
2008-03-08
-
20:42:25 |
|
aan vliegroute, saboteren met zilverpapieren slingers . molentje zetten van Kermis. met veel kleur. op 10.meter van de volière hoger dan die bomen. of wel er op????
|
Papegaaienboer
Website Member
|
2008-03-08
-
20:57:29 |
|
Ik wil al die troep niet rond mijn volieres. Ik heb nu de zijwanden goed afgeschermd met coniferen en platen zodat de roofdieren alleen nog aan de voorkant bij de vogels kunnen komen.
Inmiddels hebben de vogels geleerd dat als ze gewoon achterin blijven zitten er niets aan de hand is. Ze zijn vaak slimmer dan wij denken.
Alleen jonge vogels weten dit nog niet en blijven aan het gaas hangen, rond het uivliegen zet ik dan plexiglas voor het hok tot de jongen goed kunnen vliegen.
|
112marc112
Website Member
|
2008-03-09
-
16:59:38 |
|
hoi,
ik heb een oplossing
je moet dubbel gaas
pakken en dan de