ik heb de kweker van deze vogel gespoken en hij zei dat het een pop was . en de voel was van hem dus denk dat hij dan het dan goed heeft . groeten marco .
De Malabarparkieten heb ik al eens bij Martin Hoogerwaard thuis mogen aanschouwen. (Hij schrijft ook artikelen in het blad van de Parkieten Societeit). Zijn Malabarparkieten zijn werkelijk fantastisch, het zijn gewoon goede vogels Ze blijven altijd mooi om te zien.
Verder was ik ook altijd weer blij om wat duifjes en loopvogels te zien. Helaas worden er hier altijd weinig van ingezonden, hoewel duiven altijd moeilijk te showen zijn.
quoteik heb de kweker van deze vogel gespoken en hij zei dat het een pop was
Op dit moment heeft de vogel inderdaad het uiterlijk van een pop. Wij hebben met de vlammenwever gekweekt die net als een wida in broedkleed komt. Totdat deze jonge vogels op kleur komen zijn het (uiterlijk) poppen. Dit was zo totdat na ong. 12 maanden de eerste en later het tweede jong gingen kleuren. Pas na 2 jaar kwamen de wevers volledig op kleur.....
quoteweet jij ook hoe deze vogel gekweekt is ze leggen toch de eieren bij andere vogel in het nest?
De wida is gekweekt in een volière van 1x3x2m. In deze volière zaten verschillende soorten prachtvinken. Het jong is gekweekt in het nest van oranjekaakjes.