Auteur |
Onderwerp : Pyrrhura mutaties |
bottenberg
Website Member
|
2007-08-31 - 15:51:56 |
|
is het mogelijk dat er pine apple en/of cinnamon's uit een koppel hypoxantha x hypoxantha komen en waar zouden deze dan split voor moeten zijn.
|
Karel
Website Member
|
2007-08-31
-
16:27:23 |
|
Dit bericht is 2 keer gewijzigd
In principe komt er uit
hypoxantha X hypoxantha -> 100% hypoxantha
Mogelijk kunnen de poppen daarnaast ook cinnamon zijn als de vader split is voor cinnamon. Deze poppen die zowel hypoxantha als cinnamon zijn noemt men pineapple. Zuivere cinnamons kunnen er niet uit deze combinatie komen.
Hypo/cinn X Hypo:
Mannen:
50% Hypo
50% Hypo/cinn
Poppen:
50% Hypo
50% Pineapple (= Hypo+cinn)
Maar vergis je niet. De ene hypoxantha is de andere niet. Er zijn blijkbaar veel onderlinge kleurverschillen. Over deze kleuren en hun vererving vind je alles op:
http://users.pandora.be/andre.bastiaens/P-MolineaMutaties.html
|
bottenberg
Website Member
|
2007-08-31
-
16:32:19 |
|
bedankt voor de reactie karel. Ik had al op deze site gekeken maar ik kom er niet helemaal uit. Ik kan ook nergens vinden wat het exacte verschil is tussen een cinnamon en een pine-apple iemand suggesties
|
Karel
Website Member
|
2007-08-31
-
16:33:17 |
|
Ik heb mijn eerste reactie wat uitgebreid...dan weet je gelijk wat pineapple is
|
bottenberg
Website Member
|
2007-08-31
-
16:36:26 |
|
Als ik het goed begrijp dan zijn de overige jongen hypoxantha of splitten hiervoor maar dat ligt aan het geslacht!
Weet jij ook het uiterlijke verschil tussen een cinnamon en een pinne-apple.
Andere vraag wat zijn de prijzen van cinnamonssplitten/pine apple's
|
Karel
Website Member
|
2007-08-31
-
16:41:33 |
|
quote Als ik het goed begrijp dan zijn de overige jongen hypoxantha of splitten hiervoor maar dat ligt aan het geslacht!
Nee, alle vogels zijn hypoxantha, behalve 50% van de poppen want die zijn pineapple.
Bovendien is 50% van de hypoxantha mannen ook nog split voor cinnamon, maar dat zie je niet aan de buitenkant. Voor de verkoop heb je dus eigenlijk:
Hypo mannen, kanssplit cinnemon
Hypo poppen
Pineapple poppen
Wat de prijzen zijn weet ik niet.
|
bottenberg
Website Member
|
2007-09-02
-
18:44:44 |
|
Is er iemand die mij kan vertellen wat het uiterlijke verschil is tussen een cinnamon en een pine-apple!
Weet ook iemand de verkoopprijzen van pyrrhura mutaties.
|
bottenberg
Website Member
|
2007-09-03
-
16:22:57 |
|
Er zijn toch nog wel meer pyrrhura liefhebbers die mij verder kunnen helpen? En antwoorden kunnen geven op mijn vragen
|
Karel
Website Member
|
2007-09-03
-
17:32:58 |
|
Ik zou zeggen: kijk bij de advertenties, bel een verkoper en stel je vragen. Nog mooier is het om een afspraak te maken om eens te gaan kijken. Verschillen tussen de mutaties zijn namelijk makkelijker te herkennen als ze "live" voor je neus zitten.
Succes!
|
bottenberg
Website Member
|
2007-09-03
-
18:05:41 |
|
Nogmaals bedankt voor je reactie er zitten waarschijnlijk toch minder pyrrhura kwekers op het forum als dat ik dacht. Ik heb je advies al opgevolgd en ben rond gaan mailen.
|
liz
Website Member
|
2008-11-12
-
18:24:29 |
|
verder hulp
je moet dan even in de leden lijst kijken en even sha-na even mailen.
die kan je denk ik wel verder helpen, hij komt uit belgie en kweekt met alle molinea soorten.
groetjes reinold
|