Ik heb volle bak problemen met mijn rotsparkiet
Niettegenstaande het gillen voorbij is, ze reeds normaal eet en tollerant is tegenover andere vogels, krijg ik de grootste problemen nu met mijn ara
Ze zijn allebei stikjaloers op elkaar, als de ene bij mij zit begint de ander te schreeuwen, en samen willen ze niet, Noke wordt dan hééééél bezitterig.
Sedert 2 dagen begint ze nu ook te krijsen.....nooit gedaan, vandaag was ze zelfs zo verhit dat ze beet
Noke en bijten
Ik ben ten einde raad, de buren vinden ook dat dit niet kan, telkens hij langs de kant van de omheining komt, begint de parkiet te gillen dat je oren pijn doen, ze wil dan aandacht.
Ze zou de hele dag op de schouder willen zitten, speelt, verteld, fluit, gilt eens (moet ik ssssttttt zeggen en dan stopt ze) maar ongelukkig genoeg kan dit niet, de ara moet ook haar aandacht blijven krijgen.
Dit wordt dus onmogelijk om deze 2 deze winter samen in huis te houden.
Overdag zit ze buiten in de grote volière, zolang ze niemand ziet gaat dit nog, maar als ze......
Ik ben op zoek naar een nieuw plaatsje voor haar, ergens waar ze aandacht krijgt of....een mannetje (het zou een pop zijn), ze kan de winter buiten doorbrengen als ze een verwarmd nachthok heeft.
Ze valt geen andere vogels lastig en is eerder het kalme rustige type, behalve als ze begint te krijsen.
Volgens de DA zou dit eruit slijten met de tijd, ze heeft te lang in het grote lawaai gezeten, en haar stem gemeten met de kroeggangers en de luide muziek.
Ik zit dus met een groot dilemma....moet ik de ara achteruit steken met het risico dat ze agressief wordt en begint te bijten uit jaloezie....of moet ik die sukkelaar die hier nu mooi aangepast is weer veranderen van omgeving......veel keus heb ik niet hoor.....mijn man heeft gezegt EEN VAN DE 2
Ze is de laatst aangekomen vogel, (maar daar kan zij toch niks aan doen)
Help....A.U.B. weet iemand raad....of wil iemand haar opvangen....ik vind dit zo oneerlijk voor haar, ze heeft al zoveel meegemaakt, en toch is ze ontzettend lief.
Please .......