Ben het met Daniel eens, Positieflijst wil niet zeggen dat daardoor het welzijn verbeterd. Dus huisvestingseisen en registratieplicht lijkt mij een betere oplossing.
Maar deze discussie gaat over Caiques houden in klene kweekkooien/boxen en dat gaat niet werken. Als je enigsinds de mogelijkheid hebt om minder dieren groter te huisvesten dan zal je veel meer plezier aan je vogels beleven en is de uitdaging misschien wel groter.
Kweek je er mee, Erwin, en waarom laat je ze niet in de grote volière zitten? Je hebt ze staan!
Misschien overwegen om minder soorten te houden en ze groter te huisvesten. Ik ben van 16 koppels vogels in kleine volières naar 3 koppels in grote volières gegaan en ik beleef er meer plezier van, ik zie veel meer gedrag en de resultaten zijn een stuk beter. En qua werk heb ik er minder onderhoud aan en kan ik meer tijd besteden aan de observatie. En dat is veel meer waard.
Ja ik heb grote volieres maar kweek zowel in grote als in kleine volieres/kooien met de ruppel en de roodbuik
Ik kijk waar de vigel zich het prettigst in voelt