quoteDe pendel werkt op het genetisch veld van de mens en alle andere levende wezens
Het is vrij eenvoudig aan te tonen dat deze theorie/gedachte onjuist is, en dat pendelresultaten berusten op onbewuste kennis en inzichten van de pendelaar, waardoor het zogenaamde ideomotorisch effect in werking wordt gesteld.
Probeer eens geblinddoekt te pendelen, zonder (vooraf) de vogel te zien of te horen en laat een ander persoon de resultaten noteren. Proeven hebben uitgewezen dat er dan niets meer van klopt, danwel dat de pendel niet in beweging kwam.
De combinatie van 'genetisch' en 'veld' was ik nog niet tegengekomen.... Het woord 'veld' heeft kennelijk een magische aantrekkingskracht voor de fantasten onder de mensen
even ter aanvulling op dit topic:
voor een paar weken terug kreeg ik een mail van degene die de princes bij mij had gekocht, hierin schreef hij dat de pendel toch een verkeerd resultaat had gegeven (of de vogel is spontaan van geslacht veranderd )
quoteDe combinatie van 'genetisch' en 'veld' was ik nog niet tegengekomen
@Johan
Ik vermoed dat de oorspronkelijke term "energetisch veld" is bedoeld, maar zoals vaker gebeurt bij mondelinge communicatie heeft waarschijnlijk enige verbastering plaatsgevonden en is de term "genetisch veld" binnen zekere kringen inmiddels een eigen leven gaan leiden.
Of er overigens een energetisch veld rond vogels hangt, is weer een discussie op zich.